
Alma Median Maarit Toivonen IAB:n Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajaksi
IAB Finlandin Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajana aloitti Alma Median Programmatic Specialist Maarit Toivonen. Työryhmän tavoitteena on lisätä ohjelmallisen ostamisen tietämystä toimialalla sekä tuoda ohjelmalliseen ostamiseen liittyviä uusia tuulia, trendejä ja ongelmakohtia esiin mainonnan tehokkuutta ja laatua parantaen. IAB-tyyliin työryhmässä on mukana ammattilaisia koko digitaalisen mainonnan ekosysteemistä: julkaisijoita, mediatoimistoja, mainostajia ja teknologiatoimittajia.
Toivonen näkee eri toimijoiden välisen yhteistyön tärkeänä markkinan hyvinvoinnin kannalta. Yhdessä tekemällä toimialalle luodaan kilpailukykyä ylläpitäviä standardeja ja parhaat opit maailmalta saadaan jakoon asiasta kiinnostuneille.
Lue Alma Median sivuilta lisää Maaritin ajatuksista datan hyödyntämisen kontrollista, tekoälyn hyödyntämisestä, brand safetystä, hyperkohdennetusta mainonnasta ja digimainonnan läpinäkyvyyden tulevaisuudesta. Lue lisää IAB Finlandin työryhmistä.
23.05.2025
IAB Studio: Mitä kuuluu digitaaliselle ulkomainonnalle?
Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH on yksi digimainonnan nopeimmin kasvavista osa-alueista – mutta miksi? IAB Studion tuoreessa jaksossa sukelletaan syvälle digitaalisesti toteutetun ulkomainonnan nykytilaan, haasteisiin ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin.
lue lisää20.05.2025
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?
Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää09.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2
Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?
lue lisää02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää