Icon
IAB Studio: somekanavien salat 1/2 - TikTok, Snapchat ja Jodel Uutiset & blogi

IAB Studio: somekanavien salat 1/2 - TikTok, Snapchat ja Jodel

04.10.2022 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin vieraana Ira Vihma Improve Medialta, Joona Haatainen Trootilta ja Riina Ahonen Httpoolilta. Tässä jaksossa puhutaan erilaisista sosiaalisen median kanavista, kuten Jodelista, TikTokista ja Snapchatista. Pasi selvitti myös mikä uusi markkinoille pompannut ilmiö, BeReal, oikein on.

Uusia somekanavia tulee markkinoille, kuin sieniä sateella. Kuinka hyvin tunnet uusia ja vanhoja kanavia? Toisessa jodlataan, kolmannessa käytetään erilaisia linssejä ja perinteiset kuvapalvelut ovat videoistumassa hyvää vauhtia. Miten ehkä perinteisesti teinien alustoina pidetyissä TikTokissa ja Snapissa tavoitetaan yleisöä, millainen yleisö on parhaimmillaan ja miten vastuullisuus nousee eri kanavissa ja heidän käytännöissään esille. Jaksossa kuullaan miten kanavia voidaan monipuolisesti hyödyntää yrityksen markkinoinnissa ja kuulimme esimerkiksi hyviä kokemuksia mainostajan ja jodlaajien välisestä vuorovaikutuksesta. Eli Jodel ei ole pelkästään kuluttajien anonyymi keskustelukanava vaan kanavaa voi hyvin hyödyntää esimerkiksi yrityksen AMA-alustana tai someaspana @nordea_aspa tapaan.

Uusien somesovellusten käyttöön kannattaa lähteä avoimin mielin ja antaa sovelluksen näyttää mistä oikein on kyse. IAB Studio somejakson lopussa vieraat jakavat vinkkejä, kuinka tutustua esimerkiksi TikTokiin, Snapchatiin tai Jodeliin jos palvelut ovat aivan uusia ja tuntemattomia.

Lataa tästä myös jaksossa mainittu Branded Content -opas ja opi merkitsemään kaupalliset yhteistyöt oikein eri sosiaalisen median kanavissa.

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää

08.04.2025

REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.

lue lisää

28.03.2025

IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä

IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.

lue lisää

27.02.2025

Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30.  Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,

lue lisää