Icon
IAB Studio: Sisältömarkkinointi ja kuumat trendit Uutiset & blogi

IAB Studio: Sisältömarkkinointi ja kuumat trendit

13.09.2022 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran vieraana Ria Vaahto (Business manager of native advertisin) Sanomalta ja Martti Penttilä (Senior Editor & Creative) dentsulta. Tässä jaksossa Ria ja Martti tuovat terveisiä maailmalta sisältömarkkinoinnin seminaareista. Mitä sisältömarkkinoinnille kuuluu ja minkälaisia tulevaisuuden trendejä maailmalla on nähtävissä.

Ria kävi Native Advertising Rewards seminaarissa, joka järjestettiin monen vuoden tauon jälkeen Kööpenhaminassa. Martti oli puolestaan vierailemassa rapakon takana Floridassa, jossa järjestettiin Amerikan mainostajien kattojärjestön sisältömarkkinoinnin konferenssi.


Sisältömarkkinointi ja vastuullisuus

Vastuullisuus ja ympäristövastuu on aihe, joka on noussut tärkeäksi teemaksi monessa kohtaa markkinoinnissa ja mainonnassakin. Vastuullisuus ja purpose edellä toimiminen näkyi seminaareissa monen yrityksen toimintatavoissa ja välillä se ohitti täysin myös yrityksen toimialan. Vastuullisuuteen oli otettu kantaa myös tekemällä yhteistyötä erilaisten vastuullisuusjärjestöjen kanssa. Martin esimerkissä Pepsin alabrändi Gatorade oli tehnyt dokumentin koulun monitaustaisesta jalkapallojoukkueesta. Dokumentin keskiössä siis urheilujuoman lisäksi oli nuorten tuominen yhteen ja tämä liittyi vahvasti tunteisiin ja arvoihin.


Käy kuuntelemassa IAB Studion sisältömarkkinointi ja kuumat trendit jakso ja kuulet loputkin terveiset seminaareista!

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää