Icon
IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen. Uutiset & blogi

IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

23.02.2024 | iab

HUOMIO! Tässä IAB Studion jaksossa on poikkeuksellisen heikko äänenlaatu. Toiminnanjohtaja Raassina röhkii kuin pieni possu ja jälkituotannossa kaikkea ähinää ei valitettavasti saa poistettua. Onneksi podcastin supervieraat Juuli Pelkonen (Adform) ja Miia Salmi (Sanoma) pelastavat asiantuntemuksella kaiken. IAB pahoittelee ja toivottaa kivoja kuunteluhetkiä!

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule mukaan kuuntelemaan!

  • Mitä ohjelmallinen ostaminen oikein on?
  • Miksi yrityksen kannattaisi käyttää enemmän ohjelmallista ostamista?
  • Miksi eri julkaisijoilla on eri CPM-hinnat saman kokoisille formaateille? Mihin hinta perustuu
  • Mikä on header bidding ja miten se toimii?
  • Second price auction. Kuka sen on keksinyt ja onko tämä vielä vallalla oleva tapa ostaa/myydä?
  • Ohjelmallinen nousevissa kanavissa (audio, ulkomainonta), tästä on puhuttu jo vuosia ja mitään ei oikein tapahdu ainakaan isosti. Mitä pitäisi tapahtua, että pallo alkaisi pyörimään oikeaan suuntaan?

Kuuntele jakso niin saat vastauksen näihin kaikkiin kansaa askarruttaviin kysymyksiin.

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit

IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.

lue lisää

15.01.2025

IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit

IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää