IAB Studio: Brand Safety - Miten pitää brändi turvassa?
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Maarit Ruuth MTV:ltä, Jaakko Haarala DoubleVerifyltä ja Hanna Vierikko Sanomalta. Tässä jaksossa Pasi, Maarit, Hanna ja Jaakko keskustelevat Brand safetysta eli turvallisesta brändiympäristöstä mainonnassa.
Hanna toimii Sanomalla displayn kehitystehtävissä ja hänellä on vahva tausta ohjelmallisen mainonnan parissa. Mainonnan laatu - työryhmässä Hanna on ollut mukana kohta jo neljä vuotta. Maarit eli Martti toimii kehityspäällikkönä MTV:lla ja päävastuu hänellä on display-, outstream- ja natiivimainonnasta ja sivuprojekteina hän hoitaa mm. consent ja brand safetya. Maarit on ollut mukana IAB Finlandin eri työryhmissä jo vuodesta 2015. Puolestaan Jaakon palkan maksaa DoubleVerify, jossa hän johtaa pohjoismaiden liiketoimintayksikköä osana globaalia asiantuntijaorganisaatiota. Jaakko on suomen IAB:n lisäksi mukana myös Ruotsin ja Tanskan IAB:ssa.
Mitä on Brand safety eli bränditurvallisuus?
Bränditurvallisuus on käytäntö, jolla suojellaan brändin mainetta ja estetään sen esiintyminen sille epäedullisissa ympäristöissä. Estetään esimerkiksi lentoyhtiön mainosten näkyminen uutisten yhteydessä, jotka kertovat lento-onnettomuuksista tai vastaavista.
IAB Finlandin mainonnan laatu -työryhmässä on koostettu kolme erittäin kuvaavaa infograafia:
- Kuinka tarkistaa turvallinen mediaympäristö?
- Brand Safetyn customointi mainostajaa varten
- Miten julkaisija voi aloittaa Brand Safety -työn
Kuuntele mielenkiintoinen podcast jakso ja tutustu infograafeihin!
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
IABlogin Facebook kommentit
Artikkeli
Kvartaalitiedotteet
Uutiset
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää





