Icon
IAB Jäsenesittely: Ocean Outdoor Finland, Jukka Leskinen Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Ocean Outdoor Finland, Jukka Leskinen

30.11.2021 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Ocean Outdoor Finland ja Jukka Leskinen.

Jukka Leskinen, Country Manager, OCEAN OUTDOOR FINLAND

Kerro hieman itsestäsi ja Ocean Outdoorista yrityksenä?

Ocean Outdoor Finland on Suomessa 100% digitaalinen toimija ja olemme keskittyneet erityisesti kauppakeskusten digitaaliseen ulkomainontaan. Tällä hetkellä toimimme valtakunnallisesti Helsingistä Rovaniemelle 15 eri kaupungissa 25 kauppakeskuksella tarjoten asiakkaille monta erilaista tapaa kohdata ostovoimainen yleisö. Olen itse toiminut markkinoinnin ja median parissa toistakymmentä vuotta, joista Sanomalla ehti kulua reilu kymmenen vuotta eri tehtävissä ja nyt viimeisen vuoden Ocean Outdoorin maajohtajana.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Odotan IAB yhteistyöltä ennen kaikkea puolueetonta kanssakäymistä digitaalisen ulkomainonnan parissa, missä pääsemme yhdessä jakamaan, oppimaan ja puolesta puhumaan mitä valovoimaisimman mediaryhmän parissa.
Entä mitä Ocean Outdoor aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Pyrimme tuomaan uusia näkökulmia ja oppeja digitaalisesta ulkomainonnasta, mitä olemme mahdollisesti huomanneet esimerkiksi Ruotsin tai Englannin markkinasta.

Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Ocean Outdoorin työpöydällä?

Olemme juuri lanseeranneet ensimmäisenä Suomessa kolmiulotteista teknologiaa hyödyntävän DeepScreenin, joka tuo täysin uusia vaikuttamisen mahdollisuuksia DOOH kampanjoihin. Tämän lisäksi pyrimme tuomaan ohjelmallisen ostamisen mahdolliseksi koko pohjoismaisella Ocean tasolla. Tämä tuo monelle kansainväliselle brändille loistavan mahdollisuuden näkyä laajasti koko Skandimarkkinalla.

Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Itselle varmaan paras tapaa palautumiseen syksyn pimetessä on pitää työkone kiinni mahdollisimman hyvin, sytyttää kynttilä ja avata hyvä vanhan maailman punaviini. Hektisen työn ohella on hyvä pitää jostain perinteikkäästä kiinni ja minulle se on Bordeaux tai Barolo :)

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää