Icon
IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri

29.08.2022 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Medialiiga ja Antti Vääri.

 

 Antti Vääri, Toimitusjohtaja

Kerro Antti hieman Medialiigasta sekä myös itsestäsi?

Medialiiga on kotimainen vuonna 2012 perustettu digitaaliseen ulkomainontaan keskittynyt yritys. Olemme Turusta lähtöisin ja ylpeitä siitä, mutta nykyään mediataulujen verkostomme yltää ympäri Suomen etelästä pohjoiseen. Itse olen tullut Medialiigaan viisi vuotta sitten printtimainonnan puolelta ja aiemman työurani olen tehnyt urheiluvälinebisneksessä.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Haluamme verkostoitua yhä paremmin alan keskeisten toimijoiden kanssa ja kehittää yhdessä tätä alaa.

Entä mitä Medialiiga aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Kyllähän menestyvässä toiminnassa pitää turkulaisuutta olla ja sitä ainakin lupaamme. Kysymys sinänsä paha, kun vasta tutustumme IAB-yhteisöön ja sen toimintaan. Olen aktiivisesti toiminut pari vuotta nyt Suomen Ulkomainosliiton markkinointiryhmässä ja paljon saatu aikaan. Tarkoitus ei ole täälläkään olla pelkästään passiivisena kuuntelijana.

Mitkä ovat Medialiigan tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Koronasta ja Ukrainan tilanteesta riippumatta olemme koko ajan kehittäneet toimintaamme ja laajentuneet uusiin kaupunkeihin. Hallittu kasvu on edelleen päämäärämme ja olemme aina kiinnostuneita mielenkiintoisista yhteistyömahdollisuuksista.

Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?

Työelämä on nykyisin todella hektistä aikataulutettua suorittamista. Itsellä on tärkeintä lomassa päästä juuri näistä asioista hetkeksi tauolle, joten emme juurikaan ole suunnitelleet perheemme kanssa mitä nyt lomalla tehdään. Katsotaan sitten loman alkaessa fiiliksen mukaan, että minne suunnataan ilman aikataulupaineita.

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää