
IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Medialiiga ja Antti Vääri.
|
Antti Vääri, Toimitusjohtaja |
Kerro Antti hieman Medialiigasta sekä myös itsestäsi?
Medialiiga on kotimainen vuonna 2012 perustettu digitaaliseen ulkomainontaan keskittynyt yritys. Olemme Turusta lähtöisin ja ylpeitä siitä, mutta nykyään mediataulujen verkostomme yltää ympäri Suomen etelästä pohjoiseen. Itse olen tullut Medialiigaan viisi vuotta sitten printtimainonnan puolelta ja aiemman työurani olen tehnyt urheiluvälinebisneksessä.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Haluamme verkostoitua yhä paremmin alan keskeisten toimijoiden kanssa ja kehittää yhdessä tätä alaa.
Entä mitä Medialiiga aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Kyllähän menestyvässä toiminnassa pitää turkulaisuutta olla ja sitä ainakin lupaamme. Kysymys sinänsä paha, kun vasta tutustumme IAB-yhteisöön ja sen toimintaan. Olen aktiivisesti toiminut pari vuotta nyt Suomen Ulkomainosliiton markkinointiryhmässä ja paljon saatu aikaan. Tarkoitus ei ole täälläkään olla pelkästään passiivisena kuuntelijana.
Mitkä ovat Medialiigan tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?
Koronasta ja Ukrainan tilanteesta riippumatta olemme koko ajan kehittäneet toimintaamme ja laajentuneet uusiin kaupunkeihin. Hallittu kasvu on edelleen päämäärämme ja olemme aina kiinnostuneita mielenkiintoisista yhteistyömahdollisuuksista.
Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?
Työelämä on nykyisin todella hektistä aikataulutettua suorittamista. Itsellä on tärkeintä lomassa päästä juuri näistä asioista hetkeksi tauolle, joten emme juurikaan ole suunnitelleet perheemme kanssa mitä nyt lomalla tehdään. Katsotaan sitten loman alkaessa fiiliksen mukaan, että minne suunnataan ilman aikataulupaineita.
IABlogin Facebook kommentit

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää