Icon
IAB Jäsenesittely: Custobar, Tatu Kuivalahti Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Custobar, Tatu Kuivalahti

28.10.2021 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Ensimmäisenä vuorossa Custobar ja Tatu Kuivalahti.

Tatu Kuivalahti, CEO, CUSTOBAR

Kerro Tatu hieman Custobarista sekä myös itsestäsi?

Custobar on suomalainen CDP (customer data platform)- ja markkinointiautomaatio ratkaisu, jolla on asiakkaita yli 10 eri maassa. Missiomme on auttaa kuluttajaliiketoimintaa pääsemään lähemmäksi omia asiakkaitaan tuntemalla heidät paremmin. Keräämme asiakasdatan yhteen paikkaan kaikista kohtaamispisteistä (markkinointi, myynti ja asiakaspalvelu), muodostamme ns. 360-näkymän asiakkaaseen. Tämän datan avulla voidaan triggeröidä viestintää asiakkaille eri kanavia pitkin kuten sähköpostilla, tekstiviestillä, notifikaatioilla ja perinteisellä suoralla. Lisäksi Custobarin segmentointityökalulla voidaan rajapintojen yli lähettää segmenttitietoja mainoskanaviin kuten Facebook, Google Ads ja Sanoma.

Olen itse yrityksen toimitusjohtaja ja toinen perustajista. Käytän paljon aikaani asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa yhteistyöhön sekä siihen, miten dataa voidaan tulevaisuudessa käyttää vielä tehokkaammin hyväksi.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

IAB on ainutlaatuinen verkosto ammattilaisia jotka ymmärtävät digitaalista mainontaa ja dataa. Olen ollut todella vaikuttunut keskustelun korkeasta tasosta. Tätä kautta odotukset ovat korkealla. Jo nyt olemme päässeet keskustelemaan erittäin tärkeistä teemoista kuten evästeiden poistumisen vaikutukset, datan hyödyntämisen ulottuvuudet jne.

Entä mitä Custobar aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Olemme Suomessa markkinajohtaja B2C asiakaskunnassa ja meillä on laaja näkyvyys mainostajien tarpeisiin. Tämä on hyvä pohja tuoda asiantuntemusta IAB:n toimintaa.

Minkälaiset kehityshankkeet ovat nyt Custobarin työpöydällä?

Olemme miettimässä uusia luovia tapoja hyödyntää 1st party asiakasdataa myynnin ja asiaksakokemuksen parantamiseksi.

Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko Tatu antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Buddhalainen meditaatio on itselläni ehdottomasti tehokkain juttu!

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

07.06.2022

Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset

IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita

lue lisää

27.04.2022

55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.

lue lisää