Icon
Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi Uutiset & blogi

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

26.01.2024 | IABvieras

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

“Elämme taas suurta muutoksen aikaa, missä mm. tekoäly, vastuullisuus ja muuttuva lainsäädäntö muokkaavat isosti toimialaamme. IAB:lla on arvokas rooli digimarkkinan vaikuttajana, jotta markkina kasvaa myös tulevina vuosina tasaisesti sekä rikkaasti. Puheenjohtajaroolin otan innolla vastaan, sillä IAB on ollut viime vuosien ajan hienossa kasvussa oikeastaan kaikilla mittareilla tarkasteltuna”, kommentoi Antti Kallio uutta rooliaan.

IAB Finlandin tammikuun hallituksen kokouksessa käytiin puheenjohtajavaalien lisäksi läpi myös vuoden 2024 toimintasuunnitelma sekä painopisteet. Yleisen epävarmuuden lisäksi digimarkkinan suurimmat muutosvoimat vuonna 2024 koostuvat IAB:n mielestä kolmannen osapuolen evästeiden poistumisesta, lainsäädännön tarkentumisesta, tekoälystä sekä asiakaspolkujen muuttumisesta. Muutosvoimiin tuomme selkeyttä jäsenten toiveita kuunnelle seuraavin painopistein:

  1. Digimainonnan vastuullisuus
  2. Data ja kohdentaminen
  3. Tuloksellisuus ja mittaaminen.


“IAB ottaa vuoden 2024 vastaan positiivisin tunnelmin. Uskomme parempaan huomiseen ja siihen, että digimarkkina kasvaa tänä vuonna vuotta 2023 nopeammin. IAB Europen pääekonomisti Daniel Knapp ennustaa Euroopan 2024 digimarkkinan kasvavan peräti lähes kahdensan prosentin vuosivauhdilla. Lisäksi kasvava IAB Finlandin jäsenmäärä, aktiivinen työryhmätoiminta sekä ennätyksellisen kokoonpano IAB:n Industry- ja Premium -kumppaneita luo vuoden alkuun paljon positiivisuutta”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.

Mikäli olet kiinnostunut kuulemaan IAB:sta ja vuoden 2024 suunnitelmista enemmän, ole yhteydessä Toiminnanjohtaja Pasi Raassinaan pasi.raassina@iab.fi, 040 575 3726.

IAB Finlandin työryhmät 2024

  • Tietosuoja
  • Martech
  • Vastuullinen digimainonta
  • Ohjelmallinen ostaminen
  • Sisältömarkkinointi
  • Videomainonta
  • Digitaalinen audio
  • Digitaalinen ulkomainonta
  • Sosiaalisen median markkinointi
  • Data
  • Retail media
  • Gaming

IAB Finland ry:n hallitus 2024

  • Adform Software Finland, Jenni Korhonen
  • Alma Media, Johanna Vartiainen
  • Clear Channel Suomi, Lassi Tolonen
  • Dagmar, Antti Kallio
  • Elisa, Eliisa Puikkonen
  • Kesko, Janne Lehtinen
  • Kinesso/Matterkind, Christopher Fernandez
  • Neste, Antti Ellonen
  • RTL, Aki Ronkainen
  • Sanoma, Jaakko Kuivalainen
  • SOK Smart Marketing, Jukka Veteläinen
  • Veikkaus, Niclas Kourula

Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi


Antti Kallio
Chief Business Officer / IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja
Dagmar
040 529 8069 /antti.kallio@dagmar.fi


IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 30 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana

IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.

lue lisää

03.10.2024

Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana

IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.

lue lisää

27.08.2024

REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää