
Tallenne: Tulos tai ulos!
Lokakuun seminaari kokosi yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Seminaarissa kuultiin tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureuduttiin mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?
- Stefan Anderson & Jyrki Kostilainen | SOK Smart Marketing: Kuinka S-ryhmän poikkeuksellinen lojaliteettiohjelma tarjoaa ainutlaatuisen asiakasymmärryksen, jonka avulla markkinoinnin tehokkuus voidaan maksimoida? Puheenvuorossa pureudutaan retail median ainutlaatuisiin käyttötapauksiin ja Euroopan nopeimmin kasvavan mediaryhmän saloihin.
- Michalina Bialek | Teads: Tutustu Teads Ad Manageriin ja sen kykyyn optimoida kampanjoita laadukkaiden KPI:den avulla. Opit, miten TAM:n edistyksellinen kohdentaminen ja cookieless-proof-tavoittaminen voivat auttaa saavuttamaan kampanjatuloksia, jotka todella merkitsevät.
- Max Söderholm | Playable: Pelattavien mainosten voima – kuinka interaktiiviset mainokset sitouttavat yleisön ja antavat mainostajalle paremman tuoton. Kuinka yhdistää datankeruu ja yleisön sitoutuminen pelillistämällä mainontaa?
- Elmeri Lemmetyinen | SOK Smart Marketing, Jon Ketola | GroupM & Anne Rantanen | Silmäasema - IAB Studio: Retail median nousu on tuonut uusia tapoja markkinoinnin mittaamiseen ja tuloksellisuuden kehittämiseen. Keskustelussa pureudutaan siihen, miten data ja retail media ohjaavat markkinoinnin tuloksellisuutta, ja mitä uusia mahdollisuuksia mittaamisen kehitys tuo markkinoijille.
- Patrick Laukkonen | Adform: Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja datankäyttöä maksimoidaan paremman ROI:n saavuttamiseksi? Pureudumme keinoihin, joilla markkinoijat voivat selättää mainoshukan ja hyödyntää kohdennusdataa tehokkaammin.
- Niels Skovmand | Audience Project: Cross media -mittauksella optimoit mediamixisi ja kasvatat liiketoimintaasi. Kuulet, miten todelliset asiakasesimerkit osoittavat cross-media -mittauksen mahdollisuudet ja sen merkityksen mainosbudjettien tehokkaassa käytössä.
Tapahtumassa lavalle nousivat: SOK Smart Marketing, Teads, Playable, Adform ja Audience Project. Tapahtuman pääyhteistyökumppani oli SOK Smart Marketing
Ohjelma:
Alkusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Nikolai Pietiläinen | SOK Smart Marketing
S-ryhmän Retail Media: Tuloksellisen markkinoinnin 3 kulmakiveä - Stefan Anderson & Jyrki Kostilainen | SOK Smart Marketing (lataa prese)
Maximize campaign outcomes with Teads Ad Manager - Michalina Bialek | Teads (lataa prese)
Playable Ads - Parempi ROAS pelattavilla mainoksilla - Max Söderholm | Playable (lataa prese)
IAB Studio: Miten mitattavuus ja Retail Media ohjaavat markkinoinnin tuloksellisuutta - Elmeri Lemmetyinen | SOK Smart Marketing, Jon Ketola | GroupM & Anne Rantanen | Silmäasema
Mainoshukkaa vähentämällä ja datankäytön maksimoinnilla kohti parempaa ROI:ta - Patrick Laukkonen | Adform (lataa prese)
Breaking Silos: How to Optimise Your Media Mix with Cross-Media Measurement - Niels Skovmand | Audience Project (lataa prese)
Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Nikolai Pietiläinen | SOK Smart Marketing
23.04.2025
Tallenne: Mediakentän kasvavat kanavat
Uutta aikaa medialle, kirjaimellisesti. Suomalaisten mediankulutus oli kasvanut yli 2,5 tunnilla vuoden 2016 jälkeen, ja tästä ajasta peräti 40 minuuttia kohdistui uusiin medioihin. Kyse ei ollut pelkästä siirtymästä, vaan laajennuksesta. Media kulki mukana lenkillä, siivouksessa ja työmatkoilla. Kuluttajien arjen rytmit, kosketuspisteet ja keskittymisen hetket olivat muuttuneet, ja tapahtumassa pohdittiin, oliko strategiat muutettu niiden mukana.
lue lisää16.04.2025
Tallenne: IAB x REBL Industry Insider: Retail media – Hypestä hyötyihin
Retail media on yksi nopeimmin kasvaneista markkinoinnin alueista, mutta mitä se on tarkoittanut Suomessa tähän mennessä – ja miltä vuosi 2030 näyttää? Webinaarissa käsittelimme tämän hetken suurimpia mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuulimme asiantuntijoiden näkemyksiä ja käytännön case-esimerkin Retail median hyödyntämisestä
lue lisää11.04.2025
Tallenne: Mainonnan kolmas ulottuvuus - Näin herätät huomiota!
Mainonnan kenttä muuttuu nopeasti, ja brändit etsivät jatkuvasti uusia keinoja erottua massasta, maksimoida näkyvyytensä ja varmistaa mainonnan vaikuttavuus kaikilla alustoilla. Tässä seminaarissa sukelsimme luovien, vaikuttavien ratkaisujen merkitykseen, monikanavaisen mainonnan voimaan ja teknologian tuomiin mahdollisuuksiin. Alan johtavat asiantuntijat jakoivat käytännön esimerkkejä ja ajankohtaisia näkemyksiä siitä, miten mainonta voi olla entistä tehokkaampaa ja puhuttelevampaa erilaisissa ympäristöissä tai monimediallisesti.
lue lisää04.04.2025
Tallenne: Aleph x IAB: Snapchat AR mainonnan ABC
IAB:n ja Alephin järjestämässä koulutuksessa syvennyttiin Snapchatin käyttöön Suomessa ja erityisesti AR-linssien tarjoamiin mahdollisuuksiin mainonnassa. Osallistujat saivat käytännön vinkkejä linssien suunnitteluun, esimerkkejä eri kampanjatavoitteisiin sopivista toteutuksista sekä katsauksen siihen, miten AR-mainontaa on hyödynnetty menestyksekkäästi osana laajempia markkinointikokonaisuuksia.
lue lisää