Icon
Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa 2024 Tallenteet

Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa 2024

06.11.2024

IAB:n marraskuun webinaarissa käsiteltiin ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa julkaistiintutkimustuloksia ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulimme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.

Tutustu webinaarin tallenteeseen ja lataa tutkimustulokset TÄSTÄ!

Ohjelma:

Alkusanat | Pasi Raassina | IAB Finland & Dorentina Abazi | Schibsted Suomi

Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa - Juuli Pelkonen | Adform & Miia Salmi | Sanoma (lataa tulokset)

Tutkimus tarjoaa kattavan kuvan ohjelmallisen ostamisen tilasta Suomessa ja avaa, mitkä tekijät vaikuttavat alan kasvuun ja kehitykseen. Esittelemme uusimmat tutkimustulokset, joissa käsitellään mm. tekoälyn
roolia ohjelmallisessa mainonnassa sekä muita ajankohtaisia aiheita.

Kontekstuaalisen mainonnan myytinmurtajat - Maarit Toivonen & Perttu Kauppinen | Alma Media (lataa prese)

Onko mainonta nykypäivän uutismedian kontekstissa liian risky business? Millaisia haasteita kontekstuaalisen kohdentamisen tarjoaminen ilman omia, omistettuja sisältöjä tuo mukanaan? Näihin ja muutamaan muuhun kontekstuaaliseen mainontaan liittyvään myyttiin saamme vastauksia tässä puheenvuorossa.

How publisher first party data benefits everyone - Sebastian Lindberg | Schibsted Suomi & Richard Kramer | Google (lataa prese)

Schibsted Finland (Tori) and Google showcase how they are activating Schibsted’s extensive 1st Party Data to make media spend more effective for the entire ads ecosystem.

Unlocking the Future of Programmatic with AI-Based Audiences - Tomasz Chlodecki | Justtag (lataa prese)

This presentation covers how AI-powered audiences enhance programmatic campaigns, how JustID boosts reach and performance in a post-cookie world, and how curated deals serve as a data activation channel on any DSP.

Driving Sustainability and Efficiency in Programmatic Advertising - Daniel Ahlbert & Nazita Skoghag | Netric (lataa prese)

This year is all about efficiency, with sustainability being a highly debated topic. This presentation will provide valuable guidance and strategies to navigate and integrate both efficiency and sustainability in today's programmatic landscape.

Ohjelmallisen rooli Postin mainonnassa - Veera Mäkelä | Posti (lataa prese)

Miksi Posti ostaa itse mainontaa, miksi se tehdään ohjelmallisesti ja miten olemme roolittaneet eri ostotavat mainonnan kokonaisuudessa.

Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Dorentina Abazi | Schibsted

 

 

18.06.2025

Tallenne: Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025

Kesäkuussa 2025 järjestetty webinaari "Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025" pureutui syvälle digitaalisen mediamainonnan kehitykseen Euroopassa ja Suomessa. 

lue lisää

03.06.2025

Tallenne: IAB Industry Insider - Programmatic DOOH in Finland and the Nordics

Welcome to the recording of the Industry Insider webinar, hosted by IAB Finland and JCDecaux Finland. This session dives into the latest trends and future outlook of programmatic Digital Out of Home (DOOH) advertising across the Nordic markets.

lue lisää

30.05.2025

Tallenne: Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen

Markkinoinnin vastuullisuuteen kiinnitetään entistä enemmän huomiota, kun markkinoinnin ammattilaiset etsivät kestävämpiä ratkaisuja markkinoida. Vastuullisen digimarkkinoinnin mittaaminen yleistyy ja vastuullisesti viestiminen eri kanavissa korostuu.

lue lisää

16.05.2025

Tallenne: Mitä kuuluu Retail media?

Retail media on noussut nopeasti yhdeksi markkinoinnin kiinnostavimmista ja dynaamisimmin kehittyvistä osa-alueista. Kun katseet ovat kääntyneet siihen, miten ostopäätökset syntyvät, markkinointiviestin ajoituksella, kontekstilla ja kohdentamisella on ollut suurempi merkitys kuin koskaan. Retail median voima on piillyt juuri sen kyvyssä yhdistää data, konteksti ja kuluttajan hetki.

lue lisää