Tallenne: Attention! Huomio ratkaisee
Oletko kiinnostunut ymmärtämään, miten huomion saaminen ja mittaaminen on muuttumassa digitaalisessa markkinassa? Tämä webinaari tarjoaa syvällistä tietoa ja konkreettisia näkemyksiä siitä, miten huomioarvoa voidaan hyödyntää eri kanavissa tehokkaasti.
Webinaarissa alan asiantuntijat jakavat uusimmat löydöksensä ja käytännön esimerkkejä siitä, miten huomio voidaan herättää ja ylläpitää erityisesti gaming-, social-, uutis- ja audioympäristöissä. Lisäksi saat tietoa huomion analytiikan haasteista ja mahdollisuuksista sekä ulkomainonnan roolista huomioarvon maksimoimisessa.
Ohjelman kohokohdat:
- Attention Economy – Gaming & Social: Juha Halmesvaara ja Dina Abdel-Hamid dentsulta käsittelevät "attention economyn" dynamiikkaa etenkin pelien ja sosiaalisen median vertikaaleissa.
- Uutisympäristö ja huomioarvo: Tuomo Sinkkonen Sanomalta esittelee, miten uutisympäristön ja liikkuvan kuvan avulla voidaan erottautua ja kiinnittää kohderyhmän huomio.
- Vaikuttavuutta audiolla: Antti Pehkonen Bauer Medialta ja muut panelistit keskustelevat audion merkityksestä ja sen roolista brändien menestyksessä.
- Attention-analytiikan haasteet ja mahdollisuudet: Markku Mäntymaa Viombalta avaa huomion analytiikan teknisiä ja strategisia ulottuvuuksia eri kanavissa.
- Huomioarvot ulkomainonnassa: Aapo Koro Outshinelta jakaa tutkimustietoa siitä, miten ulkomainonnan huomioarvoa voidaan maksimoida käytännössä.
Ohjelma:
Alkusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Krista Mälkiä | Warner Bros. Discovery
Attention Economy – Gaming & Social - Juha Halmesvaara & Dina Abdel-Hamid | dentsu (lataa prese)
Uutisympäristö ja attention - näillä liikkuvan kuvan keinoilla erotut massasta - Tuomo Sinkkonen | Sanoma (lataa prese)
IAB Studio: Vaikuttavuutta audiolla – miten johdonmukainen ja suunniteltu audio auttaa brändejä menestymään - Antti Pehkonen | Bauer Media kanssa keskustelemassa Vellu Maurola | Bauer Media / BAD Agency (lataa prese)
Attention analytiikan haasteet ja mahdollisuudet eri kanavissa - Markku Mäntymaa | Viomba (lataa prese)
Huomioarvot ulkomainonnassa - Aapo Koro | Outshine (lataa prese)
Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Krista Mälkiä | Warner Bros. Discovery
27.11.2025
Tallenne: Digimainonnan tuloksellisuus - mistä se syntyy?
Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa. Inspiroiva aamupäivä tarjoaa käytännön esimerkkejä muun muassa Moomin Arabian ja Sanoman yhteistyöstä, tutkimuslähtöisiä näkökulmia tuloksellisuuden rakentamiseen ennen optimointia sekä syväsukelluksen psykologiaan.
lue lisää12.11.2025
Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen mahdollisuudet 2025
Tässä IAB Finlandin webinaarissa sukellettiin ohjelmallisen ostamisen ajankohtaisimpiin teemoihin, teknologisiin kehityssuuntiin ja tuoreimpaan tutkimustietoon. Aamun aikana tarjoiltiin asiantuntijapuheenvuoroja mm. datan hyödyntämisestä mainosinventaarin myynnissä, tekoälyn vaikutuksista ohjelmalliseen ostamiseen sekä siitä, miten pohjoismaisella teknologialla voidaan haastaa alan jättiläisiä.
lue lisää31.10.2025
Tallenne: Tekoäly tuli taloon
IAB Finlandin asiantuntijaseminaarissa pureuduttiin tekoälyn hyödyntämisen ajankohtaisiin näkökulmiin ja käytännön esimerkkeihin. Tallenteella pääset seuraamaan alan asiantuntijoiden puheenvuoroja siitä, miten tekoäly työkalut ja käytännöt kehittyvät digimarkkinoinnin murroksessa.
lue lisää15.10.2025
Tallenne: IAB x TEADS - Industry Insider: Navigating the Fragmented CTV Landscape
Tapahtumassa Bastian Sarott, STA & CTV Business Lead at Teads, avaa CTV:n nykytilaa Suomen markkinassa ja jakaa konkreettisia vinkkejä siitä, miten brändit voivat hyödyntää sen koko potentiaalin.
lue lisää