
Tallenne: IAB & NØRR3 & Tre Kronor Media - Dynaaminen markkinointi & AI: Automaatiolla kilpailuetua
Tämän webinaarin ensimmäisessä osassa paneuduttiin dynaamiseen markkinointiin ja sen avulla saavutettaviin tehoihin markkinoinnissa. Insight- ja mediatoimisto NØRR3 esitteli kehittämänsä NØRR3 Marketing Enginen, joka automatisoi markkinointia monipuolisesti – personoinnista feedien hyödyntämiseen, ajankohtiin, luoviin ratkaisuihin, mittaamiseen ja paljon muuhun.
Webinaarin toisessa osiossa Tre Kronor Media avasi, kuinka AdMachina-palvelu vastaa digitaalisen markkinoinnin keskeisiin haasteisiin. AdMachina hyödynsi tekoälyä ja automaatiota tehostaakseen SEM- ja SOME-mainonnan työnkulkuja – aina kampanjoiden laajamittaisesta luomisesta ja hyperpersonoinnista reaaliaikaiseen optimointiin ja tulosten syvälliseen analysointiin.
OHJELMA:
Alkusanat
Marketing Engine ja koko markkinointiprosessin automatisointi - Antti Ujainen ja Anne-Mari Lahtinen | NØRR3
Tehokkaampaa SEM- ja SOME-markkinointia - Julia Rantala & Arto Suominen | Tre Kronor Media
Q&A
23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää04.06.2025
Verkkomainonta kasvussa Q1/2025
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää