TIEDOTE: IAB Finland vuonna 2020 – painopisteinä vastuullisuus, vaikuttaminen ja tietosuoja Blogit

29.11.2019

IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2019 esitettiin vuoden 2020 toiminnan painopisteet, tärkeimmät toimenpiteet ja valittiin uusi hallitus. Ensi vuoden painopisteet kiteytyvät kolmeen teeman: vastuullisuus, vaikuttaminen ja tietosuoja.

Vuonna 2020 IAB Finland haluaa olla vastuullisen digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin puolestapuhuja, jakamalla alan parhaita käytäntöjä sekä luomalla markkinaan uusia standardeja. IAB Finland tavoittelee myös entistä näkyvämpää asemaa digitaalisessa mediakentässä, esimerkiksi julkaisujen, tapahtumien ja tutkimusten avulla. Luonnollisesti jäsenten tukeminen ja tiedottaminen tietosuojaan (GDPR, IAB TCF ja ePrivacy) liittyen säilyy yhtenä painopistealueena.

”IAB Finland ry:n hallituksessa on yhdistynyt jo vuosien ajan vahva osaaminen toimialan eri puolilta, ja vuoden 2020 hallitus jatkaa niin ikään erinomaisella kokoonpanolla. Ensi vuoden painopisteemme ovat kaikki tärkeitä ja palvelevat meidän jäsenistöä. Hallituksen laaja-alainen osaaminen toimialan näköalapaikoilta tarjoaa hyvän pohjan IAB Finlandin toiminnan kehittämiseen tulevan vuoden aikana”, kommentoi IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen.

IAB Finlandin työryhmätoiminta jatkaa rakenteeltaan entisellään, mutta Viewability -työryhmän fokus laajenee digimarkkinan trendejä mukaillen Mainonnan laatu -työryhmäksi.

IAB Finlandin työryhmät 2020:

• Markkinointiteknologia (Pj Eliisa Puikkonen, Elisa Oyj)
  • Ohjelmallinen ostaminen (pj Aki Snellman, DoubleVerify)
  • Sisältömarkkinointi (pj Elli Mäkilä, Storybound Oy)
  • Videomainonta (pj Aki Ronkainen, Otavamedia Oy)
  • Digitaalinen audio (pj Sini Kervinen, Bauer Media)

IAB Finland ry:n hallitus 2020

2020 hallituksessa jatkavat
Veikkaus Oy, Eetu Paloheimo
Kotipizza Group Oyj, Johanna Kuosmanen
Eversheds Asianajotoimisto Oy, Mari Rusi
IPG Mediabrands Oy, Christopher Fernandez

Vuosille 2020 ja 2021 valittiin
Keskisuomalainen Oyj, Maija Syyrakki
Dagmar Oy, Antti Kallio
DoubleVerify, Aki Snellman (vuosi 2020)

Uuden hallituksen toimintakausi alkaa 1.1.2020 ja hallitus valitsee puheenjohtajan sekä varapuheenjohtajana vuoden ensimmäisessä kokouksessa.

27.05.2020

Rakkausklinikka tekee kirkon parisuhdetyön näkyväksi

Voiko natiivimainonnan keinoin ratkoa parisuhteen ongelmia? Kyllä voi. Suomen evankelis- luterilaisen kirkon ja A-lehtien aloittama Rakkausklinikka-yhteistyö osuu aikaan, jolloin vastauksia pari- ja perhesuhteiden haasteisiin tarvitaan enemmän kuin koskaan.

26.05.2020

KonversiO-Optimistien kolmannessa jaksossa sukellamme B2B-markkinoinnin maailmaan

IAB:n podcast-sarjan kolmannessa jaksossa pureudumme B2B-markkinointiin syvemmin vieraamme Metson John Cullenin kanssa. Keskustelemme niin datasta, tiimin rakentamisesta sekä markkinoinnin tehokkuuden todentamisesta.

20.05.2020

Hälsningar från Sverige – Ämnesområdet prebid, opensource sellers.json och schain

IAB:n uutena jäsenenä tämän vuoden alussa aloitti Netric, jonka toimitusjohtaja Daniel Ahlbert ottaa ensimmäisessä IAB Blogissa kantaa mm. prebid-ratkaisuihin ja niiden tuomiin hyötyihin julkaisijoiden mainosinventaarissa. Kannattaa siis perehtyä, ainakin jos olet median puolella duunissa.

19.05.2020

KonversiO-Optimistien toisessa jaksossa käsitellään yrityksen arvokkainta pääomaa, asiakasdataa

Uuden IAB:n podcast-sarjan toisessa jaksossa digitaalisesta asiakkuudesta sekä asiakasdatan hyödyntämisestä. Vieraamme Elina Kukkosen sanoin: "Nyt on viimeinen hetki saada asiakas digitaalisen langan päähän!"