Icon
Uutiset ja tiedotteet Uutiset & blogi

LIVESTRIIMI: Digimainonnan tuloksellisuus

26.11.2025

 

Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa.

Inspiroiva aamupäivä tarjoaa käytännön esimerkkejä muun muassa Moomin Arabian ja Sanoman yhteistyöstä, tutkimuslähtöisiä näkökulmia tuloksellisuuden rakentamiseen ennen optimointia sekä syväsukelluksen psykologiaan.

Luvassa on asiantunteva ja tiivis aamupäivä, joka tarjoaa sekä strategista näkemystä että konkreettisia oppeja jokaiselle digimainonnan parissa työskentelevälle.

Tilaisuuteen voi osallistua paikan päällä Helsingin Kinopalatsissa tai seurata sitä suorana striimin välityksellä. Livetilaisuus alkaa kevyellä aamupalalla.

Tervetuloa!

 

Ohjelma

Klo 9:30 Tervetuloa – Anni Lintula | IAB Finland & Minna Kruhse | Sanoma

 

Klo 9:45 Tuloksellisuus alkaa ennen optimointia – mitä pitää tapahtua, jotta mainonnalla on vaikutusta? - Nina Eriksson | MTV

Mitä kansainvälisen ja kotimaisen tutkimuksen mukaan mediastrategiassa tulisi ottaa huomioon ennen optimointia, jotta mainonta tuottaa oikeasti tulosta? Tässä puheenvuorossa yhdistyvät tutkittu tieto ja käytännön esimerkit – luvassa inspiraatiota siihen, miten tutkimuksen opit voi valjastaa aidosti tulokselliseen mainontaan.

 

Klo 10:05 Mittaroinnista merkitykseen – miten luottamus ja vaikuttavuus rakentavat tuloksellisuutta? - Ville Lahtinen | JCDecaux

Digimarkkinoinnissa dataa ja mittareita on enemmän kuin koskaan. Mitä niistä kannattaa oikeasti seurata ja miten ne muuntuvat liiketoiminnan kasvuksi? Tuloksellisuus syntyy harvoin yksittäisestä kampanjasta, kanavavalinnasta tai metriikasta. Se syntyy kyvystä yhdistää luovuus, laadukas data ja kokonaisvaltainen ymmärrys kirkkaaksi strategiaksi. Ulkomainonnan kyvykkyys kehittyy voimakkaasti tukien yhä paremmin vaikuttavaa, kokonaisvaltaista ja saumatonta markkinointia.

 

Klo 10:25 Tuloksellisen digimarkkinoinnin pilarit - Reetta Thurman | Sanoma

Mistä digimarkkinoinnin tuloksellisuus syntyy? Sanoman markkinointistrategi Reetta Thurman esittelee viisi keskeistä periaatetta, jotka ohjaavat kohti pitkäjänteistä kasvua – tavoitteiden ja mittaamisen merkityksestä brändin ja performancen yhteispeliin, laadukkaan mediaympäristön vaikutukseen sekä jatkuvan näkyvyyden rytmitykseen.

 

Klo 10:45 Tuloksellisuus käytännössä – miten Moomin Arabia kehitti digitaalista markkinointiaan - Reetta Thurman | Sanoma ja Katariina Nyqvist | Fiskars Group

Miten teoria muuttuu tuloksiksi? Moomin Arabian Head of Marketing Katariina Nyqvist ja Sanoman Reetta Thurman keskustelevat, miten brändin digimarkkinointia on kehitetty tuloksellisemmaksi, mitä oivalluksia matkan varrella syntyi – ja millaisia tuloksia saavutettiin.

 

Klo 11:05 Markkinoinnin kausaliteetti ja psykologia: miten todellinen markkinoinnin tuloksellisuus syntyy - Teemu Neiglick - Viisi Agency

Markkinoinnin todellinen vaikutus ei synny mittareista, vaan ihmisistä. Viisi Agencyn Teemu Neiglickin puheenvuorossa pureudutaan kausaliteettiin ja psykologiaan – siihen, miten markkinointi todella muuttaa asenteita ja kasvattaa liiketoimintaa.

 

Klo 11:25 Loppusanat - Anni Lintula | IAB Finland & Minna Kruhse | Sanoma

markkinaluvutverkkomainontaiabfinlandmediamainontaIAB FinlandIAB Europedigimarkkinointikantardigimainonnan määräteknologiaAdExdigimainontaohjelmallinen ostaminenmainonnan määräInteract

26.11.2025

LIVESTRIIMI: Digimainonnan tuloksellisuus

Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa.

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!