IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finland ry:n syyskokouksessa 10.12.2025 valittiin uusia jäseniä hallituskaudelle 2026–2027. Hallitukseen valittiin edustajat seuraavista yrityksistä:
- Adform, Jenni Korhonen
- Aller Media Nordic, Hannaleena Koskinen
- Dagmar, Antti Kallio
- Kantar Media Finland, Pami Bergman
- Veikkaus Oy, Saara Pekkonen
Hallituksessa jatkavat vuonna 2026 Alma Median Johanna Vartiainen, Bauer Media Outdoorin Lassi Tolonen, Elisan Niklas Tverin, Postin Veera Mäkelä, Relevant Digitalin Petri Kokkonen, Sanoman Minna Kruhse ja SOK Smart Marketingin Jukka Veteläinen.
IAB Finlandin toiminnanjohtaja Anni Lintulan mukaan hallitus tuo yhdistyksen johtoon strategista näkemystä ja laaja-alaista osaamista digimainonnan eri osa-alueilta, mikä mahdollistaa nopean reagoinnin alan jatkuviin muutoksiin. Tekoälyn hyödyntäminen, datan entistä tehokkaampi käyttö sekä mainonnan luotettava mittaaminen ohjaavat tulevina vuosina yhä vahvemmin digitaalisen mainonnan kehitystä.
”IAB Finlandin hallituksen kokoonpano on ainutlaatuinen yhdistelmä osaamista medioista, mainostajista, toimistoista, teknologian toimijoista ja markkinatutkimuksesta. Tämän kokoonpanon johdolla rakennamme suomalaista digimainontaa kohti vahvaa kasvua”, IAB Finlandin toiminnanjohtaja Anni Lintula sanoo.
IAB Finlandin syyskokouksessa vahvistettiin myös yhdistyksen vuoden 2026 painopisteet. Ensi vuonna IAB Finland keskittyy erityisesti tekoälyn hyödyntämiseen digimainonnassa, mainonnan mittaamiseen ja tuloksellisuuden todentamiseen sekä retail median kenttään. Lisäksi IAB Finland fasilitoi kymmentä aktiivista työryhmää, jotka edustavat markkinoinnin eri osa-alueita ja tukevat alan yhteistä kehitystä.
Lisätiedot:
Anni Lintula
Toiminnanjohtaja, IAB Finland
anni.lintula@iab.fi
+ 358 50 4144 233
12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää
