Verkkomainonnan määrä jatkaa kasvu-uralla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 kolmannella kvartaalilla oli ennätyksellisen suuri, noin 173 milj. euroa. Lähes 60 prosenttia mediamainonnasta on jo digitaalista. Vuoden 2021 kolmanteen kvartaaliin verrattuna digimainonta kasvoi 7 %.
”Markkinoijien kiinnostus digikanavia kohtaan jatkuu vahvana, vaikka tulevaisuuteen liittyvä epävarmuus mietityttää todennäköisesti jokaista mainostajaa. Merkittävää tämän kvartaalin luvuissa on, että kaikki digitaalisen mediamainonnan momentit ovat kasvuuralla. Mielestäni tämä antaa uskoa myönteiseen kehitykseen myös jatkossa”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
Kaikenkaikkiaan mediamainonnan määrä kasvoi +3 % vuoden kolmannella kvartaalilla, joten digimainonta kasvoi koko mediamarkkinaa nopeammin. Lue lisää Q3/2022 mediamainonnasta Kantarin ja IAB:n yhteisestä kvartaalitiedotteesta.

16.12.2025
Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää
