Icon
Uusi IAB:n jä­se­ne­tu vuo­del­le 2025: Foo­ru­mit Uu­ti­set ja tie­dot­teet

Uusi IAB:n jäsenetu vuodelle 2025: Foorumit

20.01.2025 | iab

IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. 

Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.

 

IAB FOORUMIT - Q&A

KYSYMYS: Mitä foorumit ovat?

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aiheista kiinnostuneet yhteen oppimaan.

 

KYSYMYS: Miksi ensimmäisten foorumeiden aiheet ovat Tekoäly markkinoinnissa ja Markkinoinnin tuloksellisuus? 

IAB:n jäsentutkimuksen mukaan jäsenet kokevat molemmat teemat erittäin tärkeiksi. IAB suunnittelee kaikki toimenpiteet jäsenten toiveiden pohjalta, eli keskittyminen tekoälyyn sekä markkinoinnin tuloksellisuuteen on loogista.

 

KYSYMYS: Mitä foorumeissa tehdään?

Foorumeiden arki rakentuu kevään tapaamisten kautta. Lähtökohtaisesti foorumeissa kuulla caseja sekä puheenvuoroja. Sekä ehdottomasti keskustellaan niiden ympärillä IAB:n fasilitoimana.

 

KYSYMYS: Mitä minä joudun tekemään foorumeissa?

Oppimaan 🙂Toisin kuin työryhmät, foorumit eivät valista digimarkkinaa vaan keskittyvät vain osallistujien oman osaamisen kasvattamiseen. IAB toivoo, että tulet kuitenkin positiivisella mielellä foorumeihin ja olet valmis keskustelemaan ja jakamaan omia ajatuksia muiden osallistujien kanssa.

 

KYSYMYS: Pääsenkö minä esille foorumeissa, vaikka presentoimaan?

Ehdottomasti. Jos sinulla on hyvää kerrottavaa tekoälyn käytöstä markkinoinnissa tai markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamisesta, olet enemmän kuin tervetullut jakamaan tietoa muille foorumilaisille.

 

KYSYMYS: MIten foorumit eroavat työryhmistä? Toimivatko foorumit sekä työryhmät jotenkin yhdessä? 

Oikein hyvä kysymyspari. Molemmat nyt aloittavat foorumit käsittelevät aiheita, jotka ovat todennäköisesti myös kaikkien työryhmien agendalla tämän vuoden aikana. Idea on rakentaa toimiva yhteistyö foorumeiden sekä työryhmien kesken. Mikäli esimerkiksi tekoälyfoorumi keskustelee AI-regulaatiosta, tapaaminen järjestetään yhdessä tietosuojatyöryhmän kanssa. Foorumit todennäköisesti parantavan myös eri työryhmien välistä yhteistyötä.

Kerrataan vielä myös työryhmien ja foorumeiden ero. Työryhmien ideana on oman oppimisen lisäksi kehittää omaa digimarkkinoinnin segmenttiä, foorumit keskittyvät vain omaan oppimiseen.

 

KYSYMYS: Kuka määrää mitä foorumeissa tehdään?

Lähtökohtaisesti foorumeihin osallistujat. IAB fasilitoi ja auttaa muodostamaan foorumeiden agendan. Plus hoitaa muun käytännön työn.

 

KYSYMYS: Kuinka usein foorumit kokoontuvat?

Alustavasti kuuden viikon välein, kesälomat ym. huomioiden. Yksi tapaaminen kestää 1,5 tuntia. Foorumit tapaavat toisinaan myös livenä, mutta myös silloin Teams-osallistuminen on mahdollista.

 

KYSYMYS: Miten foorumeihin voi osallistua? 

Foorumit ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Yhdestä jäsenyrityksestä mukaan voi tulla useampi henkilö. Foorumeihin pääsee mukaan pistämällä viestiä IAB:lle tai vaikka huikkaamassa Slackissa / Whatsapissa. Tässä vielä IAB:n toimiston yhteystiedot: toimisto@iab.fi pasi.raassina@iab.fi hanna.karta@iab.fi jannina.niskala@iab.fi


 

 

 

 

markkinaluvutverkkomainontaIAB FinlandiabfinlandIAB Europemediamainontadigimarkkinointidigimainonnan määräteknologiadigimainontakantarAdExohjelmallinen ostaminenmainonnan määräInteract

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!