Icon
Santtu Kottila on Muutoksen tekijä 2018 Uutiset ja tiedotteet

Santtu Kottila on Muutoksen tekijä 2018

27.11.2018

IAB Finlandin vuosittaisen HOT or NOT -seminaarin yhteydessä palkittu Sanoman luovan tiimin vetäjä Santtu Kottila tunnetaan alalla ennakkoluulottomana, pioneerimaisena, ahkerana ja aidosti yleistä hyvää ajattelevana kollegana. Näin ollen hän edustaa asiantuntijana myös IAB Finlandille ja sen jäsenille tärkeitä arvoja. Tämä välittyi vahvasti jäsenten perusteluissa, joissa Kottilaa äänestettiin 2018 Muutoksen tekijäksi.

Kottilan vuonna 2017 perustama markkinoinnin verkosto MarkkinointiKollektiivi on lyhyessä ajassa kasvanut yhdeksi Suomen elinvoimaisimmista markkinoinnin keskustelun ja osaamisen jakamisen alustoista, joka julkaisee podcasteja, blogeja, käy aktiivista some-keskustelua ja järjestää ajankohtaisia tapahtumia.

- Olen tästä valinnasta todella otettu! Tämä on palkinto myös koko Kollektiiville. Olemme saneet aikaan lähes 10 000 markkinointialan ammattilaisen yhteenliittymän, joka haluaa jakaa tietoa ja oppia muilta. Tässä on kylvetty siementä uuden markkinointikulttuurin luomiseksi ja olemme hyvässä vauhdissa. Itselleni tämä on hyvin havainnollistanut sen, että muutoksen käynnistäminen ei vaadi hienoa titteliä tai korkeaa positiota. Tärkeintä on aito halu muuttaa asioita parempaan suuntaan, kiittelee vastapalkittu Kottila.

Vuoden 2018 palkittu on MarkkinointiKollektiivin perustaja, Sanomalla luovaa tiimiä luotsaava Santtu Kottila.
Kuva: Samuli Pulkkinen

markkinaluvutverkkomainontaIAB FinlandiabfinlandIAB Europemediamainontadigimarkkinointidigimainonnan määräteknologiadigimainontakantarAdExohjelmallinen ostaminenmainonnan määräInteract

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!