Icon
Maksuton webinaarisarja EU:n tietosuoja-asetuksesta Uutiset ja tiedotteet

Maksuton webinaarisarja EU:n tietosuoja-asetuksesta

14.09.2017

IAB Europe järjestää maksuttoman webinaarisarjan, jonka ensimmäinen osa toteutetaan torstaina 28. syyskuuta 2017 klo 15.00-16.30. Asiantuntijana on Michelle Appello (Senior Director Business Solutions, Improve Digital) yhdessä lakimiestiiminsä kanssa.  Ensimmäisen osan aiheena ovat tietosuoja-asetuksen peruteet: mitä se tarkoittaa ja miten päästä alkuun.  

Lisätiedot ja rekisteröityminen webinaariin IAB Europen sivuilla.

Osa 2 (päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin yo. sivulla): Asiantuntijana Ghita Harris-Newton (Chief Privacy Officer & Deputy General Counsel, Quantcast), aiheena henkilötiedot.

Osa 3: (päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin yo. sivulla): Asiantuntijana Alice Lincoln (Vice President — Data Policy & Governance, Mediamath), aiheena suostumuksen hankkiminen.

Webinaarisarja saa jatkoa vuoden 2018 puolella. 

23.05.2023

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa

Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.

lue lisää

11.05.2023

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä lähes 20% kasvussa

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2022 oli 52,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua oli noin 19 %.

lue lisää

29.03.2023

Mainonnan videoistuminen jatkui myös vuonna 2022

Digitaalisen videomainonnan kokonaismäärä Suomessa vuonna 2022 oli noin 159 miljoonaa euroa. Kokonaisuus rakentuu instream-, outstream-, some- ja inbanner -mainonnasta. Vuoteen 2021 verrattuna digivideomainonnan määrä kavoi 14%. Vastaavasti vuoden 2022 aikana koko digikakun volyymin kasvoi noin 10 % ja kaikkien mediainvestointien (digitaaliset ja ei-digitaaliset yhteensä) määrä 4 %.

lue lisää

28.03.2023

IAB Europe -tutkimuskysely: Yli puolet yrityksistä eivät seuraa digimainonnan hiilijalanjälkeä

Internetin osuus maailman kasvihuonekaasupäästöistä on eri arvioiden mukaan 2-4%, joka vastaa lentoliikenteen osuutta. Päästöjen on arvioitu tuplaantuvan 2025 mennessä. Digitaalisen mainonnan osuus koko infrastruktuurin hiilijalanjäljestä on erään vuonna 2018 tehdyn arvion mukaan noin 10%, luultavasti nykyään huomattavasti enemmän. Toisen arvion mukaan 70% median verkkosivun latautumiseen kuluvasta sähköstä voidaan liittää digimainontaan.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!