
IAB Europelle valittiin uusi hallitus
IAB Europelle valittiin uudet hallituksen jäsenet 2-vuotiselle hallituskaudelle Barcelonassa Interact-seminaarin yhteydessä pidetyssä vuosikokouksessa 23.5.2013. Hallitukseen valittiin vahva edustus Keski- ja Kaakkois-Euroopasta. Kaakkois-Euroopan edustuksen puolesta puhuu voimakas digitaalisen talouden ja markkinoinnin kehitys kyseisellä sektorilla. Pohjoismaiden edustaja jäi tänä vuonna valitsematta.
Hallituksen johtoryhmä:
- Hallituksen puheenjohtaja: Constantine Kamaras, Board Member of IAB Greece
- Varapuheenjohtaja: Stéphanie Hospital, Executive Vice President of Orange Digital
- Varainhoitaja: Didier Ongena, General Manager, Microsoft Advertising Western Europe
- Fabiano Lazzarini, General Manager IAB Italy
- Thomas Schauf, Head of European and International Affairs BVDW (IAB Germany)
Kansallisten IAB-järjestöjen edustus:
- Thomas Duhr, Executive Vice President Interactive IP Deutschland (on behalf of United Internet Media)
- Patrick Marck, General Manager, IAB Belgium
- Guy Phillipson, CEO of IAB UK
- Antonio Traugott, General Manager, IAB Spain
- Ioana Anescu, Managing Director, IAB Romania
- Neslihan Mesutoglu, Member of the Board and President, IAB Turkey
- Wlodzimierz Schmidt, President, IAB Poland
Yritysjäsenten edutus:
- Mike Read, SVP and Managing Director, comScore Europe
- Anne Goodman, Senior VP Marketing Ad Sales, BBC Worldwide
- Ben Humphry, Managing Director, UK/Ireland, nugg.ad
- Janneke Niessen Co-founder and CIO of Improve Digital (on behalf of Publicitas)
- Marc Panic, COO EMEA, GroupM
- Estelle Werth, Legal Director, Commercial and Privacy, Criteo
19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää