Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa
Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin. Tulevan vuoden aikana on odotettavissa myös täysin uusia koulutuksia, jotka vastaavat alan jatkuvasti muuttuvia tarpeita. Nyt jos koskaan kannattaa hypätä mukaan kehityksen kärkeen!
Koulutusten kehittämisen ja uudistusten taustalla on toimialan intensiivinen seuranta ja kuuntelu, mutta myös koulutuksen käyneiden antama palaute. Koulutuksen käyneiden palaute ja kehitysehdotukset auttavat meitä kehittämään ohjelmaa entistä hyödyllisemmäksi ja ajankohtaisemmaksi. Tämän ansiosta sertifikaattikoulutus tarjoaa konkreettisia työkaluja sekä yksilön osaamisen kehittämiseen että organisaatioiden liiketoiminnan tukemiseen.
Mitkä ovat tämän hetken tärkeimmät uudistukset?
1. Tapahtumat osaksi ohjelmaa
Yksi merkittävimmistä uudistuksista on, että koulutukseen osallistuvat pääsevät jatkossa maksutta kolmeen IAB-tapahtumaan osana ohjelmaa.
Tapahtumiin voi osallistua joko paikan päällä tai etänä, ja niistä tuotetaan myös tallenteet. Live-tapahtumien etuna on tietysti mahdollisuus myös tavata muita koulutukseen osallistuvia!
Osallistuminen ei jää vain passiiviseksi seuraamiseksi – jokaisen tapahtuman pohjalta on pieni oppimistehtävä, joka tukee syvempää ymmärrystä ja käytännön oppimista.
2. Uudistettu loppukoe
Koulutuksen loppukoe päivitetään siten, että se tukee entistä paremmin osaamisen arviointia, nopeuttaa sertifikaatin saamista ja antaa osallistujille mahdollisuuden soveltaa oppimaansa oman organisaationsa kehittämiseen. Tämä tuo lisäarvoa paitsi osallistujille myös heidän työnantajilleen.
3. Päivittyvä sisältö
Koulutuksen sisältöä päivitetään vuosittain ja aina kun uutta tietoa. Sertikaatti koki suurempia sisältömuutoksia jo vuonna 2023, jolloin sertifikaattiin lisättiin seuraavat osiot vastaamaan alan uusimpia trendejä.
- Tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa
- Retailmedia
- Digimarkkinoinnin vastuullisuus
Tällä hetkellä ohjelmaan sisältyy:

Paljon maksaa?
Sertifikaatin hinta IAB-jäsenelle (koodi JASEN) on 850€ + ALV, ja ei jäsenelle 1250€+ALV. Jos organisaatiossa on enemmänkin kiinnostuneita osallistujia, katso ryhmien hinnat täältä.
Sertifikaatti on voimassa 2 vuotta ja uusinta IAB-jäsenelle maksaa 400€+ALV ja ei jäsenelle 600€+ALV.
Early Bird -kampanja – ilmoittaudu nyt ja säästä
Haluamme tehdä osallistumispäätöksen mahdollisimman helpoksi. Tammikuun loppuun asti on voimassa Early Bird -kampanja, jossa saat koulutuksesta -30 % alennuksen. Kampanja päättyy 26.1.2025 – varmista paikkasi ajoissa!
Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan:
Älä jää jälkeen kehityksestä – tule mukaan oppimaan ja kehittymään yhdessä alan huippuosaajien kanssa! Sertifikaattikoulutus on sinun ja organisaatiosi kilpailuetu jatkuvasti muuttuvassa markkinassa.
Onko sinulla kysyttävää tai haluatko jostain lisätietoja? Ota yhteyttä!
Heidi Blomberg heidi.blomberg@iab.fi 0458039707
12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää
