Tallenne: Master Your GDPR - Internet ilman kohdennettua mainontaa 24
Tervetuloa katsomaan tallennetta IAB Finlandin vuoden 2024 tapahtumavuoden avauksesta!
Master your GDPR -webinaarissamme joukko Suomen eturivin tietosuoja-asiantuntijoita opasti osallistujia syventymään GDPR:n, evästehyväksyntöjen, tekoälyn ja monien muiden tietosuojakysymysten monimutkaiseen maailmaan. Tapahtumamme kohokohtana oli Media-alan tutkimussäätiön rahoittaman ja IAB Finlandin sekä Kantarin toteuttaman "Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024" -tutkimuksen julkaisu.
"Internet ilman kohdennettua mainontaa" -tutkimus, joka nyt toteutettiin toistamiseen, on saavuttanut suuren suosion; vuoden 2022 tutkimus keräsi noin 1 000 latausta ja houkutteli yli 700 kiinnostunutta osallistujaa lanseeraustapahtumaan. Tänä vuonna tutkimuksessa keskityttiin päivittämään tietoja kuluttajien näkemyksistä verkkoyksityisyyteen, maksuhalukkuuteen sisällöistä datan tai rahan muodossa, sekä uutena aiheena evästehyväksyntöjen taustatekijöihin ja sivustotyyppeihin, joille hyväksynnät ovat yleisempiä. Lisäksi tutkimus valotti adblockerien käyttöä, maksuvalmiutta digitaalisen sisällön suhteen ja kuluttajien ymmärrystä evästeistä.
Webinaarissa syvennyttiin myös EU-tason lainsäädäntöhankkeisiin kuten DMA:han, DSA:han, AI Actiin ja yhteisrekisterinpitäjyyden merkitykseen.
Tämä webinaari oli suunnattu kaikille digitaalisessa ympäristössä toimiville asiantuntijoille ja yrityksille, oli rooli sitten julkaisijana, mainostajana, toimenpiteiden tuottajana tai palveluiden ostajana.
Käy lataamassa Internet ilman kodennettua mainontaa -tutkimuksen tulokset itsellesi TÄSTÄ.
Ohjelma
Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks
Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024 - Pasi Raassina | IAB Finland & Pami Bergman | Kantar (lataa prese)
Uusia vaatimuksia suostumustenhallintaan? – vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin - Jouni Weckman | Gravito (lataa prese)
Benefits and challenges of joint controllership and is the industry ready for a shift? - Elena Turtureanu | Adform (lataa prese)
AI Act – Getting Practical - Maria Koskinen | Saidot (lataa prese)
Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks
BLOGI
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää