
Tallenne: IAB x REBL Industry Insider: Retail media – Hypestä hyötyihin
Retail media on yksi nopeimmin kasvaneista markkinoinnin alueista, mutta mitä se on tarkoittanut Suomessa tähän mennessä – ja miltä vuosi 2030 näyttää? Webinaarissa käsittelimme tämän hetken suurimpia mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuulimme asiantuntijoiden näkemyksiä ja käytännön case-esimerkin Retail median hyödyntämisestä. Esille nousi myös, kuinka Retail mediaa on voitu hyödyntää tehokkaasti jo nyt – ja mitä kehityssuuntia on odotettavissa tulevaisuudessa.
Webinaarissa sukelsimme syvälle Retail median tulevaisuuden näkymiin, kuulimme Tokmannin menestystarinan informaatiologistiikan hyödyntämisestä ja pohdimme ohjelmallisen ostamisen todellisia mahdollisuuksia. Tarjolla oli tiivis ja ajatuksia herättänyt keskustelu, jonka aikana osallistujilla oli mahdollisuus esittää kysymyksiä alan asiantuntijoille.
Ohjelma
Retail media Suomessa 2030 -tutkimuksen tuloksia - Missä mennään tällä hetkellä? - Roope Ropponen | Rebl Group
Näin viitoitetaan Tokmannin matka Pohjois-Euroopan johtavaksi halpakaupaksi markkinoinnin informaatiologistiikalla – Miika Haavisto | Rebl Group ja Roope Ropponen | Rebl Group
Retail median ohjelmallisen ostamisen kansainvälisiä caseja maailmalta - olisivatko kampanjat toteutettavissa myös Suomessa? - Antti Kallio | Dagmar
Q&A ja Loppusanat

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää