Tallenne: IAB x REBL Industry Insider: Retail media – Hypestä hyötyihin
Retail media on yksi nopeimmin kasvaneista markkinoinnin alueista, mutta mitä se on tarkoittanut Suomessa tähän mennessä – ja miltä vuosi 2030 näyttää? Webinaarissa käsittelimme tämän hetken suurimpia mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuulimme asiantuntijoiden näkemyksiä ja käytännön case-esimerkin Retail median hyödyntämisestä. Esille nousi myös, kuinka Retail mediaa on voitu hyödyntää tehokkaasti jo nyt – ja mitä kehityssuuntia on odotettavissa tulevaisuudessa.
Webinaarissa sukelsimme syvälle Retail median tulevaisuuden näkymiin, kuulimme Tokmannin menestystarinan informaatiologistiikan hyödyntämisestä ja pohdimme ohjelmallisen ostamisen todellisia mahdollisuuksia. Tarjolla oli tiivis ja ajatuksia herättänyt keskustelu, jonka aikana osallistujilla oli mahdollisuus esittää kysymyksiä alan asiantuntijoille.
Ohjelma
Retail media Suomessa 2030 -tutkimuksen tuloksia - Missä mennään tällä hetkellä? - Roope Ropponen | Rebl Group
Näin viitoitetaan Tokmannin matka Pohjois-Euroopan johtavaksi halpakaupaksi markkinoinnin informaatiologistiikalla – Miika Haavisto | Rebl Group ja Roope Ropponen | Rebl Group
Retail median ohjelmallisen ostamisen kansainvälisiä caseja maailmalta - olisivatko kampanjat toteutettavissa myös Suomessa? - Antti Kallio | Dagmar
Q&A ja Loppusanat
BLOGI
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää19.12.2025
Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää18.12.2025
Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle
IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.
lue lisää17.12.2025
Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet
IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.
lue lisää16.12.2025
Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää