Tallenne: IAB Tietoisku
Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ensimmäistä IAB Tietoiskua! Tässä tapahtuman tallenteessa pääset sukeltamaan syvälle digitaalisen markkinoinnin maailmaan, kun esittelemme työryhmiemme tuotoksia.
Tämä tiivis noin tunnin mittainen setti tarjoaa sinulle ainutlaatuisen mahdollisuuden pysyä ajan tasalla digitaalisen markkinoinnin uusimmista trendeistä, oivalluksista ja innovaatioista. Neljä kertaa vuodessa järjestettävässä IAB Tietoiskussa jaamme IAB:n työryhmien tuoreimmat aikaansaannokset, tarjoamme markkinaa helpottavia oppaita, katsauksia ja työkaluja, sekä otamme katsauksia mediamainonnan markkinan nykytilanteeseen.
Olitpa sitten markkinointialan ammattilainen, digimarkkinoinnista kiinnostunut tai vain halukas oppimaan uutta, tämä tapahtuman tallenne on juuri sinulle. Saat kuulla asiantuntijoiltamme, miten voit hyödyntää Retail Mediaa, tehdä vaikuttavaa sisältömarkkinointia, maksimoida digiulkomainonnan potentiaalin ja hyödyntää gaming-alaa markkinoinnissasi.
Ohjelma
Tervetuloa - Mira Vaurula ja Jannina Niskala | IAB Finland (lataa prese)
Retail Median Suomen tilannekatsaus - Retail Media työryhmästä Hannele Jauhiainen | Kesko & Sami Hiirsalmi | SOK Smart Marketing (lataa opas)
Miten Suomi puhuu sisältömarkkinoinnista: termit ja terminologia - Sisältömarkkinoinnin työryhmästä Pasi Raassina | IAB Finland (lataa opas)
Digiulkomainonnan ostajan tärkein työkalu: DOOH kartta 2.0 - Digiulkomainonnan työryhmästä Aapo Koro | Outshine (lataa prese)
Gaming Myytinmurtajat rikkoo ennakkoluuloja ja väärinkäsityksiä Gaming-mainontaan liittyen - Gaming työryhmästä Janna Laiho | Azerion & Aleksi Ylitalo | RTL AdAlliance (lataa prese)
Kuinka hyvin toimialalla on markkinointiteknologiat käytössä? Markkinakyselyn tuloksia! - Martech työryhmästä Charlotta Muinonen | Neste & Henri Maunuksela | dentsu (lataa tulokset)
Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula ja Jannina Niskala | IAB Finland
BLOGI
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää10.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää20.11.2025
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisää