
Tallenne: IAB Finland x DoubleVerify – Industry Insider
ATTENTION, AI & SUSTAINABILITY
Videostriimauksesta ChatGPT:hen - kuluttajat ympäri maailman omaksuvat uusia ja jännittäviä tapoja luoda, jakaa sekä nauttia sisällöstä sekä löytäen yhteyksiä brändien kanssa. Sisällön kulutuksen lisäksi myös sisällön luomisen määrä kasvaa ennätysmäisesti, mikä tarjoaa paljon mahdollisuuksia mainostajille, mutta voi antaa myös liiketoiminnallisia haasteita.
Huomion herättäminen on mainonnan ytimessä – mitä hyötyä mainoksesta on, jos se ei sitouta ja aktivoi kohdeyleisöään? Jakamattoman huomion herättäminen on kuitenkin brändeille entistä haastavampaa ottaen huomioon sisällön sekä mainonnan digitalisoituvan kuluttajakokemuksen nopeuden.
Vastuullisuudesta on tullut päähuolenaihe monille brändeille. Kuluttajat odottavat brändeiltä yhä enemmän hiiljalanjäljen pienentämistä, myös mainontaan liittyvien päästöjen osalta. Kuinka digitaalisen mainonnan hiilijalanjälkeä voidaan mitata ja vähentää sekä mikä rooli sillä tulisi olla mediasuunnittelusta lähtien?
Tule mukaan, kun keskustelemme näistä ja monista muista mielenkiintoisista digimainonnan trendeistä.
Agendalla:
Tervetuloa - Lawrence Horne / DoubleVerify & Pasi Raassina / IAB Finland
Trends to Watch: From Insights to Actions - Johanna Wahlroos / DoubleVerify (lataa prese)
Panel discussion: Driving Performance and Sustainability through Algorithmic Optimisations - Katariina Uljas-Ahl / Dagmar, Elina Lammintausta / Neste, Juha Halmesvaara / dentsu Finland, Kenny Spangberg / DoubleVerify, Christopher Fernandez / Matterkind

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää