
Tallenne: Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC
Tervetuloa seuraamaan IAB Finlandin ja Alephin yhteistä koulutustallennetta. Koulutuksessa käsiteltiin käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta.
Koulutuksen alussa avattiin, mikä Snapchat on, ketkä sitä Suomessa käyttävät ja millaisia mahdollisuuksia Snapchat tarjosi mainostajille käyttäjien tavoittamiseen huomiota herättävästi.
Tämän jälkeen osallistujat perehdytettiin mainonnanhallinnantyökalun (Ads Managerin) käyttöön.
Koulutuksessa jaettiin vinkkejä ja käytännön tietoa Snapchatissa mainostamisesta. Webinaarissa käsiteltiin Snapchat-kampanjan perustamista sekä lisätyn todellisuuden linssin tekemistä. Lisäksi käytiin läpi case-esimerkkejä, joissa Snapchat-mainontaa oli hyödynnetty menestyksekkäästi.
Tallenteen kautta saat käytännön oppeja Snapchatin ja mainosten hallinnan (Ads Managerin) käytöstä. Opit, miten brändikampanja perustettiin ja kuinka lisätyn todellisuuden (AR) linssiä hyödynnettiin mainonnassa.
Ohjelma
- Snapchatin tilanne Suomessa ja mainonnan mahdollisuudet
- Brändikampanjan luomisen ABC
- Näin rakennat itse AR -linssin
- Q&A
Lataa Alephin presentaatio TÄSTÄ

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää05.06.2025
Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?
Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?
lue lisää04.06.2025
Verkkomainonta kasvussa Q1/2025
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.
lue lisää20.05.2025
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?
Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää