Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan Podcast

KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan

09.06.2020

Kaupallinen yhteistyö RADLY

KonversiO-Optimistien viidennessä jaksossa keskustellaan RADLYn kanssa yritysten liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja siitä, miten se vaikuttaa markkinoinnin muuttumiseen yhä data- ja teknologiavetoisemmaksi.

Syvennymme RADLYn kanssa tulevissa jaksoissa enemmän data- ja tekoälyaikakauden markkinoinnin haasteisiin. Tässä jaksossa aiheiksi nousevat mm. uuden teknisen osaamisprofiilin tarve rekrytoinneissa, martech-viidakossa luoviminen sekä se, mitkä asiat ovat RADLYn perustamisen taustalla. Keskusteluun osallistuvat RADLYn kaupallinen johtaja Mikko Koski ja johtava konsultti Ilkka Särkiö. IAB:n puolelta jutustelua ylläpitää Pasi Raassina hyvin älykkäillä kommenteillaan, kuten "Onko totta, että tänä päivänä insinööritkin voivat olla loistavia markkinoijia?"

"Insinööriosaamista löytyy organisaation ylätasolta. Ne ihmiset, jotka tekevät dataohjautuvaa markkinointia ovat usein kuitenkin datan ja siihen liittyvien työkalujen loppuhyödyntäjiä, ja siellä pitäisi olla enemmän taitoa jalostaa dataa." - Mikko Koski

"Pahin sudenkuoppa johon markkinoija voi tippua, on väheksyä perinteistä markkinointia ja tuijottaa vain dataa. Ei ole toista ilman ensimmäistä." - Ilkka Särkiö

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla yllätys!

Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



20.01.2025

IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?

Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.

lue lisää

11.12.2024

IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.

lue lisää

10.10.2024

KonversiO-Optimistit: Finnkinon leffapeli - Viihdettä ja vaikuttavaa markkinointia

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. UUTTA! Nyt voit kuuntelun lisäksi myös katsoa IAB videopodcasteja!

lue lisää

27.09.2024

KonversiO-Optimistit: Otavamedian sisältömarkkinoinnin trendit osa 2

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Maarit Nykänen ja Satu Laksola puhumassa sisältömarkkinoinnin trendeistä. 

lue lisää