Icon
Konversi0-0ptimistit: Keskitetyn asiakasdatan tärkeys korostuu markkinoinnissa CDP1/2 Podcast

Konversi0-0ptimistit: Keskitetyn asiakasdatan tärkeys korostuu markkinoinnissa CDP1/2

07.02.2023

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. 

Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Miralla on vieraana Niklas Tverin (Marketing Development Lead) Elisalta ja Henri Maunuksela (Data Strategy Director) Dentsu Finlandilta. Henri ja Niklas toimivat molemmat IAB Finlandin markkinointi teknologian työryhmässä, jossa mm. Viime vuonna koostettiin markkinakysely keskitetystä asiakasdatasta ja CDP:stä.

Ihan ensiksi mikä on CDP?

CDP eli Customer Data Platform on järjestelmä, joka kerää ja hallinnoi tietoa asiakkaista. Se auttaa mainostajia ymmärtämään asiakkaitaan paremmin ja tekemään parempia markkinointi päätöksiä. CDP:n avulla mainostajat voivat yhdistää tietoja eri lähteistä ja näin luoda täydellisemmän kuvan asiakkaistaan. Järjestelmällä voidaan parantaa mainonnan tehokkuutta ja auttaa mainostajia lähettämään oikeaa viestiä oikealle kohderyhmälle oikeaan aikaan. CDP:n avulla mainostajat voivat myös personalisoida markkinointiviestintää asiakkaille, mikä parantaa asiakaskokemusta ja lisää asiakasuskollisuutta.

Tuplajakson ensimmäisessä osassa puhutaan CDP järjestelmän tärkeydestä kolmannen osapuolten evästeiden poistumisen jälkeen ja saamme kuulla studion ulkopuolelta Simo Ahavalta mitä kolmannen osapuolen evästeet oikein ovatkaan. Kuulemme vastauksia kysymyksiin mitä vaikutuksia 3P evästeiden poistuminen aiheuttaa mainostajan näkökulmasta ja mitä tulee 3P evästeiden tilalle? Saamme vinkkejä myös Nesteen Antti Elloselta, kuinka tehdä oikeat valinnat markkinointityökalujen kanssa.

Hyppää mukaan kuuntelemaan!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



10.10.2024

Konversi0-0ptimistit: Finnkinon leffapeli - Viihdettä ja vaikuttavaa markkinointia

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. UUTTA! Nyt voit kuuntelun lisäksi myös katsoa IAB videopodcasteja!

lue lisää

27.09.2024

Konversi0-0ptimistit: Otavamedian sisältömarkkinoinnin trendit osa 2

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Maarit Nykänen ja Satu Laksola puhumassa sisältömarkkinoinnin trendeistä. 

lue lisää

27.09.2024

Konversi0-0ptimistit: Otavamedia digimarkkinan murroksessa osa 1

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Tomi Takanen ja Jukka Pulkkinen. Tänään studiossa puhutaan mitä mediamarkkinalle kuuluu ja erityisesti mitä Otavamedialle kuuluu 2024.

lue lisää

02.07.2024

IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.

lue lisää