Mitä tapahtuu digimarkkinoinnissa seuraavien vuosien aikana?
IAB UK:n Future Trends -työryhmä on tuottanut viimeisen vuoden aikana viisi mielenkiintoista julkaisua, joissa perehdytään vahvimmin digimarkkinoinnin suuntaa ohjaaviin trendeihin. Julkaisut ovat tietyn alan erityisasiantuntijoiden ja digimarkkinoinnin visionäärien luotauksia siitä, mitä allalla tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa.
- Future Trends Volume 1: The living room of 2015 (IAB UK 10.12.2012)
Asiantuntijat pohtivat, kuinka päätelaitteiden kehitys ja teknologian muuttuminen vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen sekä mainostajien markkinointistrategioihin ja tapaan kommunikoida asiakkaidensa kanssa. - Future Trends Volume 2: Businesses of the future (IAB UK 10.12.2012)
Mistä on tulevaisuuden digibisnes tehty? Asiantuntijat pohtivat esimerkkitapauksien kautta, mitä menestymiseen tarvitaan. - Future Trends Volume 3: When real time goes mainstream (IAB UK 12.3.2013)
Miten kohdentaminen verkossa tulee kehittymään? Entä miten digitaalisen median vahvuudeksi tunnustettua kohdentamista hyödynnetään perinteisemmissä medioissa? - Future Trends Volume 4: When mobile takes control (IAB UK 1.5.2013)
Miltä näyttää täysin mobiili tulevaisuus kuluttajan ja mainostajan silmin? - Future Trends Volume 5: The future of content (IAB UK 13.8.2013)
Työryhmän tuoreimmassa julkaisussa pohditaan sisältöön liittyviä tulevaisuuden trendejä. Mitä seuraa mm. siitä, kun brändeistä tulee medioita, ja minkälaisia haasteita personoidun sisällön tuottaminen tuo luoville toimistoille?
BLOGI
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää19.12.2025
Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit
Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.
lue lisää18.12.2025
Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle
IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.
lue lisää17.12.2025
Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet
IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.
lue lisää16.12.2025
Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää