Icon
KonversiO-Optimistit Luovuusekstra: Data ja luovuus Markkinaluvut

KonversiO-Optimistit Luovuusekstra: Data ja luovuus

27.10.2021

Hanna Repo, Johanna Kerrman ja Otto Niinikoski

Uusi neliosainen Luovuuden minisarja!

Konversio-optimisteissa julkaistaan uusi luovuuden minisarja, jonka on suunnitellut ja tuottanut IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä. Neliosaisessa teemasarjassa syvennytään luovuuteen eri näkökulmista mielenkiintoisten vieraiden seurassa.

Toisen jakson ‘“Data ja luovuus” juontaa IAB:n Sisältömarkkinoinnin työryhmästä Hanna Repo, Alma Median sisältömarkkinointijohtaja. Vieraina jaksossa yksi luovuuden ammattilainen eli Johanna Kerrman, luova designer Fless Creativelta sekä datan ammattilainen eli Otto Niinikoski, joka toimii mainostoimisto Folk Finlandilla mediastrategina.

Data ja luovuus on mielenkiintoinen pari kun mietitään markkinointia niitä hyödyntämällä yhdessä saadaan aikaan tuloksellista, erottuvaa ja kiinnostavaa markkinointia. Jaksossa keskustellaan datan ja luovuuden suhteesta sisältömarkkinoinnin kampanjassa. Miten sisältömarkkinoinnin kampanja ideoidaan ja suunnitellaan, mitä sen seuranta vaatii ja mitä lopuksi? Miten luovuus ja data toimii keskenään ja toisiaan tukien koko prosessin ajan?

Kuuntele teemajakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Luovuusekstran kaikki jaksot on suunniteltu ja toteutettu yhdessä IAB:n sisältömarkkinoinnin työryhmän kanssa. Näissä teemajaksoissa syvennymme luovuuteen eri näkökulmista.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



03.02.2023

Verkkomainonta 10 % kasvussa vuonna 2022

Mediamainontaan käytettiin vuonna 2022 yhteensä 1 328 miljoonaa euroa, mikä on 4,1% enemmän kuin edellisvuonna. Verkkomedia oli suurin mediaryhmä (53%) ja verkkomainonnan (+9,8 %) lisäksi kasvussa oli myös radiomainonta (+3,6 %), ulkomainonta (+20,7 %) sekä elokuvamainonta (+76,8 %).

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

28.01.2022

Verkkomainonta lohkaisi puolet mainoskakusta vuonna 2021

Mediamainonta vuonna 2021 13,4 % kasvussa. Verkkomainonta jo 50 % kaikesta mediamainonnasta.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!