
Interact Paris lähestyy
IAB Europen vuosittainen Interact-kongressi kerää yhteen maanosan digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin ammattilaiset. Tänä vuonna tapahtuma valtaa Pariisin 20.–21.5.
Pariisin keväässä on luvassa mielenkiintoisia puhujia, ajankohtaisia seminaareja sekä palkintojenjakoja.
Lähde mukaan Suomen delegaatioon! IAB Finlandin jäsenenä saat 25 % alennusta kongressilipusta. Lisätietoja ja alennuskoodi: lotta.heikkeri(at)iab.fi.
Interact Paris pähkinänkuoressa:
- 2 päivää.
- Yli 30 luentoa ja seminaaria.
- Yli 500 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin ammattilaista ja päätöksentekijää.
- Osallistujia 32 maasta.
- Puhujia muun muassa seuraavista yrityksistä: BuzzFeed, ComScore, Criteo, Dailymotion, Ebuzzing, Facebook, IBM, Microsoft, myThings, Nieslen, nugg.ad, Performics, Unruly ja Videology
Tarkemmat tiedot ohjelmasta täältä.
22.09.2023
Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua
IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.
lue lisää31.08.2023
Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla
Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.
lue lisää23.05.2023
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa
Verkkomainonnan määrä vuoden 2023 ensimmäisellä kvartaalilla oli lähes 168 miljoonaa euroa. Vuoden 2022 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi lähes 3 % ja kaikesta Suomen mediamainonnasta digitaalista on jo 55 %.
lue lisää06.03.2023
Digitaalinen ulkomainonta 30 % kasvussa vuonna 2022
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2022 oli noin 46,5 miljoonaa euroa. Vuoteen 2021 verrattuna kasvua on hieman alle 30 % kun vastaavana aikana koko ulkomainonnan markkina kasvoi 21 %.
lue lisää