IAB Jäsenesittely: OIKIO ja Hanna Länsivuori
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa OIKIO ja Hanna Länsivuori.
Hanna Länsivuori, Toimitusjohtaja |
Kerro hieman työnantajastasi sekä myös itsestäsi?
OIKIO on useita Vuoden Toimisto palkintoja voittanut AI-avusteinen digimarkkinoinnin, datan ja analyytikan kasvutoimisto. Vahvuutemme on tuloksellisen digimarkkinoinnin tekemisessä, jonka tavoitteena on tuottaa alan parasta asiakastyytyväisyyttä. Panostamme omien AI-työkalujen rakentamiseen, joilla mahdollistamme kasvua, skaalautumista ja kannattavuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa.
Olen Hanna, OIKIOn toimitusjohtaja ja toiminut digiliiketoiminnan parissa lähes koko työurani ajan. Olen saanut olla rakentamassa digitaalisia kyvykkyyksiä ja toimintoja eri toimialoilla useissa yhtiöissä, kuten Aller Mediassa, Tallink Siljalla, Fenniassa ja Stockmannilla ennen nykyistä tehtävääni. Minua kiehtoo ihmiset ja ilmiöt, uudistuminen ja innovaatiot. Haluan löytää tapoja tuottaa lisäarvoa, miten tehdä asioita älykkäämmin ja tehokkaammin kuin aiemmin muuttuvassa ympäristössä.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Odotamme innolla uusia kohtaamisia ja verkostoitumista koko IAB yhteisön kanssa. Haluamme oppia muilta ja tuoda omia oppejamme hyötykäyttöön.
Mitä aiotte tuoda IAB-yhteisöön?
Haluamme tuoda vahvaa osaamistamme ja näyttöjä digimarkkinoinnin tuloksellisuudesta, joka lähtee liiketoiminnan tavoitteista ja mittareista. Tuomme vahvaa datan ja analytiikan osaamista sekä AI ja automaatio caseja ja ratkaisuja.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?
Minulle parasta palautumista on aika klassiset samat asiat, joista koko Suomi maailman onnellisimpana kansana on myös tunnettu. Viikoittainen liikunta, luonnossa liikkuminen, sauna, uinti, riittävästä unesta huolehtiminen ja tietysti palautumista ja hyvää oloa edistävä ruokavalio. Perhe, ystävät ja juhlat ovat myös tärkeitä palauttajia. Kiireisinä työpäivinä hermosto lähtee helposti ylikierroksille ja se voi vaikuttaa myös yöuniin. Somen selaaminen iltaisin pitää ylikierrokset yllä, joten yritän välttää sitä. Oma hermostoni rauhoittuu parhaiten säännöllisellä liikunnalla ja rauhoittamalla loppuilta puhelin vapaaksi.
11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää10.06.2024
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.
lue lisää23.05.2024
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.
lue lisää