
audienceXpress:in CTV Uncovered -kuluttajatutkimus julkaistiin kolmannen kerran
audienceXpress teki yhteistyötä verkkokuluttajatutkimuksiin erikoistuneen Happydemicsin kanssa ja julkaisi vuosittaisen CTV Uncovered-kuluttajatutkimuksen kolmannen kerran. Tutkimuksessa tutkitaan miten kuluttajien kulutustottumukset monipuolistuvat, selvitetään mieltymyksiä kanavista ja alustoista sekä kerätään mielipiteitä televisiomainonnasta.
Tutkimus tehtiin Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa ja Alankomaissa (EU6), ja se osoitti, että katsojia Euroopassa kiinnostavat yhä enemmän uudet kanavat ja alustat. Mitkä ovat siis tutkimuksen perusteella nykyiset televisiomaailmaa muokkaavat kohdennustrendit? Mitkä ovat tärkeimmät CTV-kulutustottumukset ja-käyttäytymiset Euroopassa?
Vieraile audienceXpressin verkkosivulla saadaksesi lisätietoja tutkimuksesta tai ota yhteyttä audienceXpress:iin sähköpostitse (uk@audiencexpress.com), jos haluat, että koko tutkimus lähetetään sinulle.
23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää04.06.2025
Verkkomainonta kasvussa Q1/2025
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää