Icon
Konversi0-0ptimistit: Ympäristövastuu mainonnassa – toiveunta vai todellisuutta? Uutiset & blogi

Konversi0-0ptimistit: Ympäristövastuu mainonnassa – toiveunta vai todellisuutta?

08.03.2022

Kaupallinen yhteistyö Smartclip

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä.

KonversiO-Optimistien toisen kauden kuudennessa jaksossa puhutaan erittäin tärkeästä ympäristövastuullisuus aiheesta. Jaksossa IAB-Pasin kanssa ovat keskustelemassa Smartclipin Head of Sales Aki Ronkainen ja Sales Manager Valtteri Lahtinen ja MediaComin Suomen liiketoiminnasta vastaava Minna Mäkinen GroupM:ltä

Smartclip on osa Euroopan johtavaa mediataloyhtiötä RTL Group:ia ja he ovat toimineet jo 10 vuotta suomessa keskittyen erilaisiin videomainonnan ratkaisuihin. Kiinnostus videomainontaa kohtaan on suurempaa kuin koskaan, ja videota käytetään tänä päivänä erittäin monipuolisesti digimarkkinoinnin alalla. Maailma videoistuu vaivihkaa koko ajan, markkinan kehittyessä sen ympärillä.

Smartclipin tämän vuoden yksi suuri strateginen teema on ympäristövastuu, sen ympärillä tehdyt liiketoiminnalliset toimenpiteet, hiilijalanjäljen mittaaminen ja hiilijalanjäljen kompensointi mahdollisimman lokaalisti. Kimmoke tähän on lähtenyt RTL Groupilta, joka on asettanut tavoitteeksi olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Samalla Smartclip haluaa haastaa muitakin media-alan yrityksiä tekemään avauksia ympäristövastuullisuuden puolesta.

Jaksossa neuvotaan myös, miten muut yritykset voivat päästä konkreettisesti alkuun ympäristövastuullisuutensa edistämisessä. Kuinka mitataan oman toiminnan tuottamat päästöt ja määritellään suoritettavat toiminnot vastuullisuuden tueksi.
Tule mukaan kuuntelemaan!

Jakso nauhoitettu 4.2.2022

Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää