Icon
Konversi0-0ptimistit: Immersiivinen ääni audiomainonnassa 1/2 Uutiset & blogi

Konversi0-0ptimistit: Immersiivinen ääni audiomainonnassa 1/2

19.10.2023

Jakso on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Bauer Median kanssa

Suosittelemme, että kuuntelet tämä jakso kuulokkeilla!

Kaksoisjakson ensimmäisessä osassa Bauer Median Lauri Domnick tutustuttaa sinut immersiiviseen äänen maailmaan ja esittelee muutamia vaikuttavia esimerkkejä immersiivisten audiomainosten joukosta. Mitä immersiivisyys tuo mukanaan audioon ja audiomainontaan, sen kuulet jaksosta.

Immersiivinen ääni ja sen vaikuttavuus

Immersiivinen ääni on tekniikka, joka luo kuulijalle syvemmän, kolmiulotteisemman ja kattavamman äänikokemuksen. Toisin kuin perinteiset stereo tai surround-äänijärjestelmät, immersiivinen ääni ottaa huomioon äänen korkeuden ja syvyyden, antaen kuulijalle tunteen olla "sisällä" äänimaailmassa.

Immersiivisen äänen vaikuttavuus perustuu sen kykyyn vangita kuulijan huomio kokonaisvaltaisesti. Esimerkiksi elokuvissa ja videopeleissä immersiivinen ääni voi tehdä kokemuksesta entistä todentuntuisemman, kun äänet tuntuvat tulevan kaikista suunnista ja liikkuvan ympäri kuulijaa. Tämä luo syvemmän tunneyhteyden sisältöön ja saattaa jopa nostaa kokemuksen emotionaalista vaikuttavuutta.

Kokonaisuutena, immersiivisen äänen teknologia avaa uusia mahdollisuuksia audiomainonnan sisällöntuotantoon ja antaa yleisölle mahdollisuuden kokea äänimaailmoja entistä rikkaammin ja syvällisemmin.

Kuuntele tuplajakson toinen osa TÄSTÄ

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

 

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 


 

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää