Icon
Jo puolet Euroopan display-mainonnasta ostetaan ohjelmallisesti Uutiset & blogi

Jo puolet Euroopan display-mainonnasta ostetaan ohjelmallisesti

13.09.2017

IAB Europe julkaisi tänään dmexco-konferenssissä yhteistyössä IHS Markitin kanssa tekemänsä raportin. Raportin mukaan ohjelmallinen display-mainonnan markkina jatkoi toista vuotta kaksinumeroista kasvua hypäten 42,7 prosenttia vuoden 2015 5,7 miljardista eurosta 8,1 miljardiin euroon vuonna 2016. 

Raportista käy ilmi, että 50,1 prosenttia Euroopan display-mainonnasta ostetaan ohjelmallisti. Lisäksi ohjelmallinen videomainonta kasvoi eksponentiaalisesti 155 prosenttia ja edustaa nyt yli 45 prosentin osuutta koko videomainonnasta. Mobiilimainonta jatkaa "eniten" ohjelmallisena formaattina, kun siitä 65 prosenttia ostettiin ohjelmallisesti vuonna 2016. 

Lue lisää ja lataa raportti IAB Europen sivuilta.

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää

26.01.2024

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää