Icon
Jo puolet Euroopan display-mainonnasta ostetaan ohjelmallisesti Uutiset & blogi

Jo puolet Euroopan display-mainonnasta ostetaan ohjelmallisesti

13.09.2017

IAB Europe julkaisi tänään dmexco-konferenssissä yhteistyössä IHS Markitin kanssa tekemänsä raportin. Raportin mukaan ohjelmallinen display-mainonnan markkina jatkoi toista vuotta kaksinumeroista kasvua hypäten 42,7 prosenttia vuoden 2015 5,7 miljardista eurosta 8,1 miljardiin euroon vuonna 2016. 

Raportista käy ilmi, että 50,1 prosenttia Euroopan display-mainonnasta ostetaan ohjelmallisti. Lisäksi ohjelmallinen videomainonta kasvoi eksponentiaalisesti 155 prosenttia ja edustaa nyt yli 45 prosentin osuutta koko videomainonnasta. Mobiilimainonta jatkaa "eniten" ohjelmallisena formaattina, kun siitä 65 prosenttia ostettiin ohjelmallisesti vuonna 2016. 

Lue lisää ja lataa raportti IAB Europen sivuilta.

BLOGI
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää

08.04.2025

REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.

lue lisää

28.03.2025

IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä

IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.

lue lisää

27.02.2025

Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30.  Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,

lue lisää