Icon
Santtu Kottila on Muutoksen tekijä 2018 IABlogi

Santtu Kottila on Muutoksen tekijä 2018

27.11.2018

IAB Finlandin vuosittaisen HOT or NOT -seminaarin yhteydessä palkittu Sanoman luovan tiimin vetäjä Santtu Kottila tunnetaan alalla ennakkoluulottomana, pioneerimaisena, ahkerana ja aidosti yleistä hyvää ajattelevana kollegana. Näin ollen hän edustaa asiantuntijana myös IAB Finlandille ja sen jäsenille tärkeitä arvoja. Tämä välittyi vahvasti jäsenten perusteluissa, joissa Kottilaa äänestettiin 2018 Muutoksen tekijäksi.

Kottilan vuonna 2017 perustama markkinoinnin verkosto MarkkinointiKollektiivi on lyhyessä ajassa kasvanut yhdeksi Suomen elinvoimaisimmista markkinoinnin keskustelun ja osaamisen jakamisen alustoista, joka julkaisee podcasteja, blogeja, käy aktiivista some-keskustelua ja järjestää ajankohtaisia tapahtumia.

- Olen tästä valinnasta todella otettu! Tämä on palkinto myös koko Kollektiiville. Olemme saneet aikaan lähes 10 000 markkinointialan ammattilaisen yhteenliittymän, joka haluaa jakaa tietoa ja oppia muilta. Tässä on kylvetty siementä uuden markkinointikulttuurin luomiseksi ja olemme hyvässä vauhdissa. Itselleni tämä on hyvin havainnollistanut sen, että muutoksen käynnistäminen ei vaadi hienoa titteliä tai korkeaa positiota. Tärkeintä on aito halu muuttaa asioita parempaan suuntaan, kiittelee vastapalkittu Kottila.

Vuoden 2018 palkittu on MarkkinointiKollektiivin perustaja, Sanomalla luovaa tiimiä luotsaava Santtu Kottila.
Kuva: Samuli Pulkkinen

blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

27.06.2025

IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?

Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

13.06.2025

IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta

Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.

lue lisää