![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
Santtu Kottila on Muutoksen tekijä 2018
IAB Finlandin vuosittaisen HOT or NOT -seminaarin yhteydessä palkittu Sanoman luovan tiimin vetäjä Santtu Kottila tunnetaan alalla ennakkoluulottomana, pioneerimaisena, ahkerana ja aidosti yleistä hyvää ajattelevana kollegana. Näin ollen hän edustaa asiantuntijana myös IAB Finlandille ja sen jäsenille tärkeitä arvoja. Tämä välittyi vahvasti jäsenten perusteluissa, joissa Kottilaa äänestettiin 2018 Muutoksen tekijäksi.
Kottilan vuonna 2017 perustama markkinoinnin verkosto MarkkinointiKollektiivi on lyhyessä ajassa kasvanut yhdeksi Suomen elinvoimaisimmista markkinoinnin keskustelun ja osaamisen jakamisen alustoista, joka julkaisee podcasteja, blogeja, käy aktiivista some-keskustelua ja järjestää ajankohtaisia tapahtumia.
- Olen tästä valinnasta todella otettu! Tämä on palkinto myös koko Kollektiiville. Olemme saneet aikaan lähes 10 000 markkinointialan ammattilaisen yhteenliittymän, joka haluaa jakaa tietoa ja oppia muilta. Tässä on kylvetty siementä uuden markkinointikulttuurin luomiseksi ja olemme hyvässä vauhdissa. Itselleni tämä on hyvin havainnollistanut sen, että muutoksen käynnistäminen ei vaadi hienoa titteliä tai korkeaa positiota. Tärkeintä on aito halu muuttaa asioita parempaan suuntaan, kiittelee vastapalkittu Kottila.
Vuoden 2018 palkittu on MarkkinointiKollektiivin perustaja, Sanomalla luovaa tiimiä luotsaava Santtu Kottila.
Kuva: Samuli Pulkkinen
02.07.2024
IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.
lue lisää01.07.2024
IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis
lue lisää24.06.2024
IAB Studio: Luvanvarainen data liiketoiminnassa
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Janninan kanssa ovat Niklas Tverin Elisalta ja Petteri Kalaoja Dagmarilta puhumassa luvanvaraisesta datasta.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää