Icon
PubMaticin ohje huutokauppapakettien hyödyntämiseen IABlogi

PubMaticin ohje huutokauppapakettien hyödyntämiseen

04.04.2022 | IAB Finland

Ohjelmallisen ostamisen hyödyt mm. mediatilan ostamisen nopeutumisen ja datankäytön helppouden lisääntymisen osalta ovat kiistattomat. Digimainonnan volyymin kasvaessa ja kampanjoiden tavoitteiden monipuolistuessa muuttuu myös kampanjoiden tekninen toteuttaminen monimutkaisemmaksi. Ostamisen strategiat kehittyvät markkinan mukana esimerkiksi huutokauppapakettien (“auction packages”) kautta. Huutokauppapakettien tavoitteena on mm. luoda käytäntöjä asiakasdatan käyttämiseen mainonnassa sekä tuoda helppoutta kontekstuaalisen mainonnan ostamiseen.

PubMaticin uusi “The Media Buyer’s Guide to Impactful Auction Packages” -dokumentti avaa tarkemmin huutokauppapakettien hyödyntämistä.Oppaasta selviää mm.

  • Mitä ovat huutokauppapaketit?
  • MIten huutokauppapaketit auttavat oikean kohdeyleisön tavoittamisessa
  • Parhaat käytännöt sekä askeleet huutokauppapakettien käytön aloittamiseksi
  • Lataa opas täältä

pubmatic opas

04.04.2022

PubMaticin ohje huutokauppapakettien hyödyntämiseen

Digimainonnan volyymin kasvaessa ja kampanjoiden tavoitteiden monipuolistuessa muuttuu myös kampanjoiden tekninen toteuttaminen monimutkaisemmaksi. Ostamisen strategiat kehittyvät markkinan mukana esimerkiksi huutokauppapakettien kautta.

lue lisää

28.04.2022

Kaupan median nousu ja ohjelmallinen ostaminen

Digimainonnan volyymin kasvaessa ja kampanjoiden tavoitteiden monipuolistuessa muuttuu myös kampanjoiden tekninen toteuttaminen monimutkaisemmaksi. Ostamisen strategiat kehittyvät markkinan mukana esimerkiksi huutokauppapakettien kautta.

lue lisää

06.05.2022

Evästeetön aika lähenee - jaetut ID:t ratkaisevat mainonnan skaalautuvan kohdentamisen haasteet?

Digimainonnan volyymin kasvaessa ja kampanjoiden tavoitteiden monipuolistuessa muuttuu myös kampanjoiden tekninen toteuttaminen monimutkaisemmaksi. Ostamisen strategiat kehittyvät markkinan mukana esimerkiksi huutokauppapakettien kautta.

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

Digimainonnan volyymin kasvaessa ja kampanjoiden tavoitteiden monipuolistuessa muuttuu myös kampanjoiden tekninen toteuttaminen monimutkaisemmaksi. Ostamisen strategiat kehittyvät markkinan mukana esimerkiksi huutokauppapakettien kautta.

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää

08.04.2025

REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.

lue lisää

28.03.2025

IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä

IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.

lue lisää

25.03.2025

Mainostaja - ostatko vaikuttajamarkkinointia vain irtonaisena mediana?

Vaikuttajamarkkinointi on mainostajien perustyökaluja, kun tavoitteena on sitouttaa yleisö brändin markkinointiviestintään. Se houkuttelevuus perustuu vaikuttajan ja tämän yleisön väliseen luottamussuhteeseen. Vaikuttajamarkkinoinnin käyttö yksin ei välttämättä takaa parhaita tuloksia mainostajalle, vaan se kannattaa integroida osaksi markkinointistrategiaa.

lue lisää