Icon
PubMaticin ohje huutokauppapakettien hyödyntämiseen IABlogi

PubMaticin ohje huutokauppapakettien hyödyntämiseen

04.04.2022 | IAB Finland

Ohjelmallisen ostamisen hyödyt mm. mediatilan ostamisen nopeutumisen ja datankäytön helppouden lisääntymisen osalta ovat kiistattomat. Digimainonnan volyymin kasvaessa ja kampanjoiden tavoitteiden monipuolistuessa muuttuu myös kampanjoiden tekninen toteuttaminen monimutkaisemmaksi. Ostamisen strategiat kehittyvät markkinan mukana esimerkiksi huutokauppapakettien (“auction packages”) kautta. Huutokauppapakettien tavoitteena on mm. luoda käytäntöjä asiakasdatan käyttämiseen mainonnassa sekä tuoda helppoutta kontekstuaalisen mainonnan ostamiseen.

PubMaticin uusi “The Media Buyer’s Guide to Impactful Auction Packages” -dokumentti avaa tarkemmin huutokauppapakettien hyödyntämistä.Oppaasta selviää mm.

  • Mitä ovat huutokauppapaketit?
  • MIten huutokauppapaketit auttavat oikean kohdeyleisön tavoittamisessa
  • Parhaat käytännöt sekä askeleet huutokauppapakettien käytön aloittamiseksi
  • Lataa opas täältä

pubmatic opas

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

18.06.2024

IAB Jäsenesittely: Martin Kokholm ja AudienceProject

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Martin Kokholm ja AudienceProject

lue lisää

17.06.2024

IAB Jäsenesittely: Idlis ja Mikko Kivistö

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Idlis ja Mikko Kivistö

lue lisää

14.06.2024

IAB Studio: Erotu joukosta pelimainonnalla

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studioon päästettiin pelimainonnan ammattilaisia: Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Patrik Hautala GroupM:ltä ja Stina Backman Telialta.

lue lisää