Icon
Ohjelmallisen ostamisen koulutukset ja ilmaiset oppaat IABlogi

Ohjelmallisen ostamisen koulutukset ja ilmaiset oppaat

28.08.2019

Ohjelmallinen ostaminen on digitaalisen mainonnan ostamista järjestelmien ja automaation avulla. Avainasemassa on reaaliaikainen dataan perustuva optimointi, jolloin mainonnasta saadaan mahdollisimman paljon ja kustannustehokkaasti irti.

DSP eli Demand Side Platform tarkoittaa ostajapuolen järjestelmää ja SSP eli Supply Side Platfrom puolestaan julkaisijapuolen järjestelmää. Kaupan tapoja ovat sekä avoin huutokauppa eli Open Marketplace että suljettu huutokauppa eli Private Marketplace.

IAB Finlandin julkaisemat ja ilmaiseksi ladattavat Ohjelmallisen ostamisen opas (julkaistu 2015, päivitetty 2017) ja Ohjelmallisesti ostettavan ohjaavan natiivimainonnan ohjeistus (julkaistu 2019) ovat erinomaisia perusoppaita niin julkaisijoille, toimistoille kuin mainostajille.

Ilmoittaudu IAB:n Ohjelmallisen ostamisen tehokoulutukseen!

Mainostajille, medioille ja toimistoille suunnatussa koulutuksessa avataan IAB:n asiantuntijoiden johdolla ja käytännön esimerkkien avulla toimivan ohjelmallisen mainonnan perusteet.

Koulutuksessa syvennytään käytännönläheisesti niin konkreettiseen ostamiseen, tavoitteiden asettamiseen kuin isompaan strategiaan. Kouluttajina toimivat ohjelmallisen mainonnan ammattilaiset niin mainostajien, toimistojen, julkaisijoiden kuin teknologiatoimittajienkin taholta.

Seuraava koulutus on 29.10., vielä ehdit mukaan!
Ilmoittaudu mukaan tästä!

blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

23.05.2025

IAB Studio: Mitä kuuluu digitaaliselle ulkomainonnalle?

Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH on yksi digimainonnan nopeimmin kasvavista osa-alueista – mutta miksi? IAB Studion tuoreessa jaksossa sukelletaan syvälle digitaalisesti toteutetun ulkomainonnan nykytilaan, haasteisiin ja tulevaisuuden mahdollisuuksiin.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää