
Odotettu Digimarkkinoijan sertifiointiohjelma alkaa!
IAB:n suosittu sertifiointiohjelma laajenee. Uutena ohjelmana aloitamme suomalaisille digimarkkinoijille suunnatun oman sertifiointiohjelman lokakuussa.
Digimarkkinoijien sertifiointiohjelma on tarkoitettu kaikille markkinoinnin ja mainonnan parissa työskenteleville riippumatta asemasta organisaatiossa. Voit olla markkinoinnista tai mainonnasta vastaava, koordinaattori tai assistentti, mediamanageri, viestintäpäällikkö tai -koordinaattori tai vaikka projektijohtaja.
Digitaalisen markkinoinnin muuttuessa yhä monimutkaisemmaksi alan ammattilaisilta vaaditaan jatkuvaa ammattitaidon ja tietotason ylläpitämistä. IAB:n Digimarkkinoijan sertifikaattiohjelman avulla varmistat, että oma ja työyhteisösi digimarkkinoinnin osaaminen päivittyy ammattilaisten tasolle. Sertifikaatin suorittaneilla on valmius pysyä mukana nopeassa digikehityksessä ja ymmärtää laajemmin digimarkkinoinnin mahdollisuuksia ja hyötyjä omaan työhön. Vastaavaa kokonaisvaltaista, ajantasaista Suomen markkinaan keskittynyttä digimainonnan ja-markkinoinnin sertifiointiohjelmaa ei ole tarjolla muualla.
Ensimmäinen ohjelma starttaa 31.10.2018 ja ilmoittautuminen on avattu. IAB:n jäsenyritysten edustajat saavat hinnoista 15 % alennuksen. Koulutusohjelma toteutetaan yhdessä Saranen Consultingin kanssa. Introtilaisuuden jälkeen osallistujille jaetaan sähköpostitse joka viikko uudet harjoitustehtävät. Opiskeluun käytettävä aika vaihtelee oman lähtötason ja mielenkiinnon mukaan. Kuuden viikon opiskelun jälkeen sähköinen monivalintatentti suoritetaan Saranen Consultingin tiloissa Espoossa. Lue lisää koulutuksen sisällöstä, hinnoista ja ilmoittautumisesta.
27.06.2025
IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?
Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää13.06.2025
IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta
Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.
lue lisää