
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset
Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.
Kuinka paljon osallistuminen maksaa?
Ensimmäisenä vuonna ei maksa mitään!
Milloin entry sulkeutuu?
Entryn viimeinen hakupäivä on 31.3.2023
Voinko osallistua useampaan kategoriaan tai lähettää useamman hakemuksen per kategoria?
Kyllä voit osallistua useampaan kategoriaan ja voit myös lähettää useamman hakemuksen per kategoria.
Voinko hakea mukaan kilpailutyöllä, joka on ollut mukana ehdolla jossain muussa kilpailussa?
Kyllä voit.
Mille ajanjaksolle kilpailutyön pitää ajoittua?
Kilpailutyön pääsääntöinen ajoittuminen tulee olla vuodelle 2022.
Mitä tietoja kilpailutyöstä pitää ilmoittaa?
Hakulomakkeella pyydetään kilpailutyöstä kuvausta, jonka lisäksi kategoriasta riippuen joitakin seuraavista asioista:
- tavoite
- idea/innovaatio
- tulokset
- myynnin kehitys
- asiakas ja kumppanityytyväisyys
- osaamisen kehitys
- innovatiivisuus
Miten entryt tuomaroidaan?
Tuomarit pisteyttävät jokaisen entryn jokaisen kriteerin. Nämä lasketaan yhteen entryn kokonaispisteiksi. Korkeimmat pisteet saaneet entryt pääsevät ehdokaslistalle. Tuomaristo valitsee ehdokaslistalta kategorian voittajan.
Ketkä ovat tuomaristossa?
Mitä jos tarvitsen lisää aikaa hakemuksen jättöön?
Otathan tässä tapauksessa yhteyttä IAB Finlandin tiimiin.
Milloin tiedän onko hakemukseni päässyt ehdokaslistalle?
Ehdokaslista julkaistaan toukokuun alkupuolella.
Milloin voittajat julkistetaan?
Voittajat julkistetaan 25.5.2023 MIXX Awards gaalassa Helsingissä.
12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää29.08.2025
IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa
Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.
lue lisää15.08.2025
IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?
Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää