Icon
IAB:n verkkosivu-uudistus ”toimii” IABlogi

IAB:n verkkosivu-uudistus ”toimii”

12.09.2013

IAB uudisti verkkosivunsa kuluvan vuoden maaliskuussa. Sivustouudistuksen tavoitteita oli muun muassa vähentää sähköpostiliikennettä IAB-toimiston ja jäsenkunnan välillä sekä tarjota entistä enemmän näkyvyyttä jäsenyrityksille. Tavoitteena oli myös tehdä jäsenkunnalle tärkeistä sisällöistä helpommin löydettäviä, ja sitä varten jäsenille toteutettiin oma osio.

Jäsenistölle teetetyn palautekyselyn tuloksista selvisi, että noin puolet vastaajista oli jo hyödyntänyt jäsenosion toiminnallisuuksia.

Kyselyn mukaan uuden verkkosivuston ilme on miellyttävänä silmälle sekä sisältöä pidetään ajantasaisena ja hyödyllisenä.

Käyttökokemuksia responsiivisesta käyttöliittymästä muilla päätelaitteilla kuin tietokoneella ei kyselyyn vastanneille ollut vielä kertynyt. Yleisinä kommentteina todettiin, että sivustouudistus ”toimii”!

Kyselyyn vastanneista 24 % vieraili verkkosivustolla useamman kerran kuukaudessa ja 43 % kerran kuukaudessa. Jopa 81 % piti erittäin todennäköisenä, että vierailee sivustolla vielä uudestaankin.

08.04.2024

IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto

lue lisää

05.04.2024

High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot

Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.

lue lisää

05.04.2024

Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

22.03.2024

IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina

Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.

lue lisää