Icon
Yritysblogit ja uudenlainen sisältömarkkinointi IABlogi

Yritysblogit ja uudenlainen sisältömarkkinointi

19.12.2012 | Katleena Kortesuo

Moni vannoo sisältömarkkinoinnin nimeen. Pitää olla sisältömarkkinoija ja jakaa tietoa. Kun lukija pääsee tiedon ääreen – vaikkapa yritysblogin luokse – hänestä tulee aivan varmasti asiakas. Tieto koukuttaa. Tieto herättää luottamusta. Tieto on valtaa.

Sisältömarkkinoinnin iso ongelma on tosin se, että vaikka tieto toki on hyödyksi, sitä on saatavilla kaikkialta. Nykymaailma tuottaa faktaa, uutisia ja tilastoja tuhannesta muustakin tuutista, joten sen varassa ei saa enää kerättyä yritysblogilleen lukijakuntaa.

Yritysblogin on turha yrittää olla nopein oman alansa uutismylly. Sillä keinolla saa aikaan vain pikaisia pintaraapaisuja sekä pahimmillaan asiavirheitä. Harvalla yrityksellä on resursseja olla oman alan seuratuin tiedotusväline.

Niinpä kannattaa pohtia, millaista voisi olla uudenlainen sisältömarkkinointi.

Uusi sisältömarkkinointi ei enää nojaa tiedon jakamiseen, koska sitä tekevät kaikki. Sen sijaan uusi sisältömarkkinointi nojaa näkemyksen tarjoamiseen.

Kaikki fakta ja tieto, jota meillä on, kertoo eilisestä, menneisyyden maailmasta. Paljonko ihmiset klikkasivat verkkomainoksia viime viikolla? Montako mainosrahoitteista sivua oli maailmassa viime marraskuussa? Kuinka monta yritysblogia oli eilen?

Heti kun data on julkaistu, se on vanhentunutta. Käyrä lähti jo jyrkkään nousuun, loivaan laskuun tai mittaaminen lopetettiin kokonaan.

Tieto luotaa menneisyyttä. Sen sijaan näkemys luotaa tulevaisuutta. Onko verkkomainonnan kasvu taantumassa? Lisääntyvätkö yritysblogit? Siirtyvätkö asiakkaat verkkoon vai verkosta pois?

Näkemyksen tarjoaminen on ainoa keino, jolla yritysblogi voi ohittaa uutismediat. Laadukas yritysblogi on uuden sisältömarkkinoinnin paras ase: se antaa lukijalle näkemyksiä – siis keinoja selviytyä tulevaisuudessa.

06.02.2025

Miksi et voi olla huomioimatta Retail mediaa vuonna 2025?

Muistaako kukaan viime vuodelle ennustettuja mediatrendejä ja "ennusteita"? Todennäköisesti suurin osa osaisi sanoa AI:n, mutta mitä muuta? Kuinka monelle trendille tai ennusteelle annetaan aito mahdollisuus toteutua yhden vuoden aikana - nopeasti ohi menevässä vuodessa.

lue lisää

06.02.2025

Pelimainonnan myytinmurtajat osa 2

Pelimainonnan ympärillä pyörii edelleen sitkeitä myyttejä, jotka eivät vastaa tämän päivän digitaalisen pelaamisen todellisuutta. Vaikka gaming-mainonta on jo vakiinnuttanut paikkansa tehokkaana markkinointikanavana, monet brändit saattavat yhä aliarvioida sen monipuolisuuden ja kohderyhmien laajuuden. Pelaaminen ei ole enää vain nuorten harrastus, eikä pelimainonta rajoitu vain tiettyihin genreihin tai alustoihin. Tässä artikkelissa jatkamme yleisten harhaluulojen purkamista ja tuomme esiin pelimainonnan kehittyviä mahdollisuuksia, jotka tarjoavat brändeille entistä tehokkaampia tapoja tavoittaa ja sitouttaa yleisöjä.

lue lisää

23.01.2025

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa

Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.

lue lisää

20.01.2025

IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?

Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.

lue lisää