Icon
Yritysblogit ja uudenlainen sisältömarkkinointi IABlogi

Yritysblogit ja uudenlainen sisältömarkkinointi

19.12.2012 | Katleena Kortesuo

Moni vannoo sisältömarkkinoinnin nimeen. Pitää olla sisältömarkkinoija ja jakaa tietoa. Kun lukija pääsee tiedon ääreen – vaikkapa yritysblogin luokse – hänestä tulee aivan varmasti asiakas. Tieto koukuttaa. Tieto herättää luottamusta. Tieto on valtaa.

Sisältömarkkinoinnin iso ongelma on tosin se, että vaikka tieto toki on hyödyksi, sitä on saatavilla kaikkialta. Nykymaailma tuottaa faktaa, uutisia ja tilastoja tuhannesta muustakin tuutista, joten sen varassa ei saa enää kerättyä yritysblogilleen lukijakuntaa.

Yritysblogin on turha yrittää olla nopein oman alansa uutismylly. Sillä keinolla saa aikaan vain pikaisia pintaraapaisuja sekä pahimmillaan asiavirheitä. Harvalla yrityksellä on resursseja olla oman alan seuratuin tiedotusväline.

Niinpä kannattaa pohtia, millaista voisi olla uudenlainen sisältömarkkinointi.

Uusi sisältömarkkinointi ei enää nojaa tiedon jakamiseen, koska sitä tekevät kaikki. Sen sijaan uusi sisältömarkkinointi nojaa näkemyksen tarjoamiseen.

Kaikki fakta ja tieto, jota meillä on, kertoo eilisestä, menneisyyden maailmasta. Paljonko ihmiset klikkasivat verkkomainoksia viime viikolla? Montako mainosrahoitteista sivua oli maailmassa viime marraskuussa? Kuinka monta yritysblogia oli eilen?

Heti kun data on julkaistu, se on vanhentunutta. Käyrä lähti jo jyrkkään nousuun, loivaan laskuun tai mittaaminen lopetettiin kokonaan.

Tieto luotaa menneisyyttä. Sen sijaan näkemys luotaa tulevaisuutta. Onko verkkomainonnan kasvu taantumassa? Lisääntyvätkö yritysblogit? Siirtyvätkö asiakkaat verkkoon vai verkosta pois?

Näkemyksen tarjoaminen on ainoa keino, jolla yritysblogi voi ohittaa uutismediat. Laadukas yritysblogi on uuden sisältömarkkinoinnin paras ase: se antaa lukijalle näkemyksiä – siis keinoja selviytyä tulevaisuudessa.

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

18.06.2024

IAB Jäsenesittely: Martin Kokholm ja AudienceProject

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Martin Kokholm ja AudienceProject

lue lisää

17.06.2024

IAB Jäsenesittely: Idlis ja Mikko Kivistö

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Idlis ja Mikko Kivistö

lue lisää

14.06.2024

IAB Studio: Erotu joukosta pelimainonnalla

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studioon päästettiin pelimainonnan ammattilaisia: Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Patrik Hautala GroupM:ltä ja Stina Backman Telialta.

lue lisää