Icon
IAB Studio: Brand Safety - Miten pitää brändi turvassa? IABlogi

IAB Studio: Brand Safety - Miten pitää brändi turvassa?

08.12.2022 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Maarit Ruuth MTV:ltä, Jaakko Haarala DoubleVerifyltä ja Hanna Vierikko Sanomalta. Tässä jaksossa Pasi, Maarit, Hanna ja Jaakko keskustelevat Brand safetysta eli turvallisesta brändiympäristöstä mainonnassa.

Hanna toimii Sanomalla displayn kehitystehtävissä ja hänellä on vahva tausta ohjelmallisen mainonnan parissa. Mainonnan laatu - työryhmässä Hanna on ollut mukana kohta jo neljä vuotta. Maarit eli Martti toimii kehityspäällikkönä MTV:lla ja päävastuu hänellä on display-, outstream- ja natiivimainonnasta ja sivuprojekteina hän hoitaa mm. consent ja brand safetya. Maarit on ollut mukana IAB Finlandin eri työryhmissä jo vuodesta 2015. Puolestaan Jaakon palkan maksaa DoubleVerify, jossa hän johtaa pohjoismaiden liiketoimintayksikköä osana globaalia asiantuntijaorganisaatiota. Jaakko on suomen IAB:n lisäksi mukana myös Ruotsin ja Tanskan IAB:ssa.

Mitä on Brand safety eli bränditurvallisuus?

Bränditurvallisuus on käytäntö, jolla suojellaan brändin mainetta ja estetään sen esiintyminen sille epäedullisissa ympäristöissä. Estetään esimerkiksi lentoyhtiön mainosten näkyminen uutisten yhteydessä, jotka kertovat lento-onnettomuuksista tai vastaavista.
IAB Finlandin mainonnan laatu -työryhmässä on koostettu kolme erittäin kuvaavaa infograafia:

  1. Kuinka tarkistaa turvallinen mediaympäristö?
  2. Brand Safetyn customointi mainostajaa varten
  3. Miten julkaisija voi aloittaa Brand Safety -työn

Kuuntele mielenkiintoinen podcast jakso ja tutustu infograafeihin!

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



13.06.2025

IAB Insider: Boozt-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta

Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Kelly, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

05.06.2025

IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun

Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.

lue lisää

30.05.2025

IAB Insider: New Life of the Living Room – mitä suomalainen katsoo?

Tervetuloa uuden IAB Insider jakson pariin. Tästä starttaa IAB Podcastien 3. tuotantokausi! Tässä jaksossa sukelletaan syvälle olohuoneeseen – tai tarkemmin sanottuna sen ruutuun. Aiheena on televisiomainonnan tulevaisuus ja Connected TV:n (CTV) kasvava merkitys suomalaisessa mediamaisemassa.

lue lisää