Icon
IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio IABlogi

IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio

15.02.2024 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio

 

 Toni Kallio, Business Development Director

Kerro hieman työnantajastasi sekä myös itsestäsi?

Kuubin tavoitteena on olla Suomen paras digitaalisen tuotannon toimisto. Olemme 2002 perustettu itsenäinen mainostoimisto. Suunnittelemme konseptin tai johdamme valmiista yksilöllisiä toteutuksia, jotka istuvat oikealla tavalla valittuihin medioihin – useimmiten digitaalisiin. Meillä on kokemusta suurten asiakkaiden palvelemisesta. Siksi kykenemme sujuvaan yhteistyöhön asiakkaan koko kumppaniverkoston kanssa ja varmistamme, että materiaalit ovat linjassa tavoitteiden kanssa, deadlinet pitävät eivätkä budjetit ylity. Kuubi on nopea ja ketterä toimisto, jonka projektihallinta ja reagointikyky on huippuluokkaa. Kehitämme jatkuvasti prosessejamme mahdollisimman joustaviksi ja virtaviivaisiksi.

Toimin Kuubissa kaupallisena johtajana vastuullani uudet asiakkaat, nykyisten strateginen sparraus sekä Kuubin liiketoiminnan kehittäminen. Olen työskennellyt mediassa, mediatoimistossa, mainostajalla, yrittäjänä sekä nyt mainostoimistossa. Nautin, kun pystyn auttamaan brändejä oivaltamaan, miten liiketoiminnallisia tavoitteita voi saavuttaa markkinoinnin keinoin. Sparrailen mielelläni, kaikkien kanssa ja kaikesta.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Haluamme olla aiempaakin parempia digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoita – oppia ja olla mukana kehittämässä alaa. Lisäksi tykkäämme monenlaisista kumppanuuksista, ja toivomme että IAB:n myötä verkostomme laajenevat ja syvenevät entisestään.

Mitä Kuubi aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme IAB:hen syvää ymmärrystä etenkin luovan suunnittelun ja tuotannon osalta, sekä tietenkin lisää hyvää fiilistä.

Mitkä ovat Kuubin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2024?

Personointitarpeiden kasvaessa, ärsykkeiden, työkalujen, kanavien ja formaattien lisääntyessä, markkinointikustannusten noustessa ja budjettien tiukentuessa koemme, että brändeillä on haaste tuottaa enemmän vähemmällä. Haluamme auttaa brändejä fiksuuttamaan digitaalista tuotantoa niin että vaikuttavuus ja huomioarvot paranevat. Toisaalta myös vaikuttavan digitaalisen sisällön (3D, AI-generoitu sisältö, konfiguraattorit, AR, metaversumi) merkitys kasvaa edelleen, kun halutaan sitouttaa kohdeyleisöä.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?

Vinkkini on balanssi: riittävästi, mutta ei liikaa hyvää ruokaa ja juomaa, sopivasti treeniä ja lepoa, tarpeeksi menoa ja oleskelua. Välillä kannattaa myös olla offline ja kävellä metsään tai tarttua klassikkoromaaniin.

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää

29.08.2025

IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa

Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.

lue lisää

15.08.2025

IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?

Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää