Icon
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit IABlogi

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

20.11.2025 | iab

Kaupallinen yhteistyö: Aller Media Nordic

Tässä IAB:n podcastissa syvennymme retail median ajankohtaisiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kasvuun, datan rooliin ja in-store-median uusiin mahdollisuuksiin.

Jakson vieraana on Hannaleena Koskinen Aller Media Nordicilta. Keskustelussa pureudutaan muun muassa siihen, miten retail median ekosysteemit ovat avautumassa, ja miten asiakasdataa, ostodataa ja myymäläympäristöä voidaan hyödyntää entistä tehokkaammin. Jaksossa kuullaan myös, mitkä ovat retail median seuraavat kehitysaskeleet ja miten sisältöjen, datan ja monikanavaisuuden yhdistelmä tulee muuttamaan markkinointia.

🎧 Kuuntele koko jakso ja pysy aallonharjalla retail median kehityksessä!

 

ALLER MEDIA 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

 

 

20.11.2025

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.

lue lisää

28.10.2025

IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet

Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.

lue lisää

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää