Icon
Digimarkkinoinnin huipulla: Sanna Uusivirta ja Hilla Group IABlogi

Digimarkkinoinnin huipulla: Sanna Uusivirta ja Hilla Group

31.10.2023 | iab

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme toisessa osassa tapaamme Sanna Uusivirran, joka työskentelee HILLA GROUPILLA markkinointipäällikkönä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?

Sertifikaattikoulutusta tarjottiin yritysmyynnin parissa työskenteleville laajentamaan näkökulmia digimarkkinoinnin suhteen. Tartuin innolla tilaisuuteen oppia uutta ja saada uusia oivalluksia.

Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?

Sisältö oli valtavan runsas. Osa asioista oli merkittävästi syvemmälle meneviä kuin toiset. Itse opiskellen aiheet voivat tuntua toisista hankalilta, mutta minulle tällainen opiskelu sopii kuin nenä päähän. Kokonaisuus oli kattava ja tarpeellinen!

Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?

Itsenäisen opiskelun laajuus yllätti, ehkä osa asioista olisi voinut olla keskustelutilaisuuksia, jossa lyhyen alustuksen jälkeen olisi väki jaettu pienryhmiin keksustelemaan aiheesta konkretian tasolla.

Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?

Digitaalinen markkinointi on monikanavaista puuhaa ja kehittyy koko aja. Pysyäkseen ajan hermolla on seurattava ympäristöä aktiivisesti ja päivitettävä osaamistaan, siihen tämä kurssi oli oiva apu.

Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?

Ei ole vaikuttanut, minulla tämä kurssi täsmensi osaamistani ja antoi välineitä keskustella myynnin kanssa samalla tavalla.

Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?

Kenellä tahansa, joka työskentelee digimarkkinoinnin parissa.

Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?

Avoin mieli, valmius tutustua asioihin ja into auttaa oppimaan uutta!

Sanna Uusivirta
Markkinointipäällikkö HILLA GROUP
 

Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus alkaa 11.03.2025 klo 9:00. Lue lisää TÄSTÄ ja ilmoittaudu mukaan.

 

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

22.09.2025

Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt

Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.

lue lisää

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää