Digimarkkinoinnin huipulla: Sanna Uusivirta ja Hilla Group
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme toisessa osassa tapaamme Sanna Uusivirran, joka työskentelee HILLA GROUPILLA markkinointipäällikkönä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?
Sertifikaattikoulutusta tarjottiin yritysmyynnin parissa työskenteleville laajentamaan näkökulmia digimarkkinoinnin suhteen. Tartuin innolla tilaisuuteen oppia uutta ja saada uusia oivalluksia.
Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?
Sisältö oli valtavan runsas. Osa asioista oli merkittävästi syvemmälle meneviä kuin toiset. Itse opiskellen aiheet voivat tuntua toisista hankalilta, mutta minulle tällainen opiskelu sopii kuin nenä päähän. Kokonaisuus oli kattava ja tarpeellinen!
Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?
Itsenäisen opiskelun laajuus yllätti, ehkä osa asioista olisi voinut olla keskustelutilaisuuksia, jossa lyhyen alustuksen jälkeen olisi väki jaettu pienryhmiin keksustelemaan aiheesta konkretian tasolla.
Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?
Digitaalinen markkinointi on monikanavaista puuhaa ja kehittyy koko aja. Pysyäkseen ajan hermolla on seurattava ympäristöä aktiivisesti ja päivitettävä osaamistaan, siihen tämä kurssi oli oiva apu.
Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?
Ei ole vaikuttanut, minulla tämä kurssi täsmensi osaamistani ja antoi välineitä keskustella myynnin kanssa samalla tavalla.
Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?
Kenellä tahansa, joka työskentelee digimarkkinoinnin parissa.
Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?
Avoin mieli, valmius tutustua asioihin ja into auttaa oppimaan uutta!
Sanna Uusivirta
Markkinointipäällikkö HILLA GROUP
Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus alkaa 11.03.2025 klo 9:00. Lue lisää TÄSTÄ ja ilmoittaudu mukaan.
27.11.2025
IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.
lue lisää20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää