Icon
IABlogi kesälaitumilla heinäkuussa IABlogi

IABlogi kesälaitumilla heinäkuussa

02.07.2015 | Marko Siltala

Nyt on IABlogin aika hiljentyä tuttuun tapaan kesälomille. On hienoa, miten digitaalinen verkosto on tuottanut aktiivisesti monipuolista sisältöä taas tänäkin vuonna.

IABlogi on vuonna 2012 perustettu digimainonnan asiantuntijablogi, joka on nyt päivittynyt 1-2 artikkelin viikkotahdilla jo pian neljän vuoden ajan. Tästä saamme kiittää useita kymmeniä asiantuntijoita eri alan yrityksistä.

Kevään mittaan IABlogissa on käsitelty monia aiheita, kuten blogiyhteistyötä, hakukonemarkkinointia, somevaaleja, mittaamista ja mainonnan etiikkaa - vain muutamia mainitakseni. Yhteisömanagerin arki -sarjassa valotettiin tämän kasvavan ammattiryhmän tehtäviä ja rooleja.

Palataan asiaan taas elokuussa. Tuolloin valitaan myös kuluneen vuoden IABloggaaja.

Siihen asti, hyvää kesää!

Kuva: Katrina Virtanen

09.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?

lue lisää

02.05.2025

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.

lue lisää

28.04.2025

IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä

lue lisää

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää