Icon
IABlogi kesälaitumilla heinäkuussa IABlogi

IABlogi kesälaitumilla heinäkuussa

02.07.2015 | Marko Siltala

Nyt on IABlogin aika hiljentyä tuttuun tapaan kesälomille. On hienoa, miten digitaalinen verkosto on tuottanut aktiivisesti monipuolista sisältöä taas tänäkin vuonna.

IABlogi on vuonna 2012 perustettu digimainonnan asiantuntijablogi, joka on nyt päivittynyt 1-2 artikkelin viikkotahdilla jo pian neljän vuoden ajan. Tästä saamme kiittää useita kymmeniä asiantuntijoita eri alan yrityksistä.

Kevään mittaan IABlogissa on käsitelty monia aiheita, kuten blogiyhteistyötä, hakukonemarkkinointia, somevaaleja, mittaamista ja mainonnan etiikkaa - vain muutamia mainitakseni. Yhteisömanagerin arki -sarjassa valotettiin tämän kasvavan ammattiryhmän tehtäviä ja rooleja.

Palataan asiaan taas elokuussa. Tuolloin valitaan myös kuluneen vuoden IABloggaaja.

Siihen asti, hyvää kesää!

Kuva: Katrina Virtanen

09.09.2021

Mitkä trendit vaikuttavat kodin ulkopuolisessa mediassa juuri nyt?

Tällä hetkellä markkinointipäättäjien yksi suurimpia haasteita on ymmärtää, mitkä koronakriisin tuomat muutokset ovat pysyviä ja mitkä eivät. Yhteiskunnan teknologinen murros on modernisoinut myös ulkomainosmedian toimintaympäristöä ja suunnittelutyökaluja. Listasin kolme digitaalisen ulkomainonnan trendiä, jotka ovat täällä jo nyt, valmiina brändien hyödynnettäväksi.

lue lisää

26.08.2021

Sosiaalisen median trendit: Osallistava markkinointi tunnettuuden kasvattajana – case vaikuttajamarkkinointi

IAB Finlandin sosiaalisen median trendityöryhmä kirjoittaa vuoden 2021 aikana mainostajille suunnatun blogisarjan sosiaalisen median trendeistä. Kolmannessa osassa syvennytään vaikuttajamarkkinointiin.

lue lisää

17.06.2021

Tuore tutkimus paljastaa, mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta

Digiulkomainonnan työryhmä toteutti kyselyn markkinaan tavoitteena kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa.

lue lisää

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää