Icon
IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnin työpöydällä IABlogi

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnin työpöydällä

20.12.2022 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran kanssa Mirka Rikman Dagmarilta ja hän toimii siellä Senior Media Investment Strategina, Elina Lammintausta Nesteeltä, jossa hän toimii tittelillä Team Leader, Brand Performance Marketing ja kolmantena vieraana Jaakko Rautanen, joka toimii ChannelFactoryn maajohtajana Suomessa.

Tässä jaksossa Mira, Mirka, Elina ja Jaakko keskustelevat markkinoinnin vastuullisuudesta, koska viime aikoina vastuullisuus on noussut myös markkinoinnin keskusteluissa keskeiseen asemaan ja on monilla yrityksillä työpöydällä. Aihe on myös nostettu IAB:lla ensi vuoden agendalle ja IAB Europe on startannut syksyllä 2022 Sustainability Standards Committeen, jonka tarkoituksena on selvittää Euroopan markkinan tilaa vastuullisen digimainonnan osalta sekä muodostaa alalle myös standardeja ja kirkastaa käytettävää terminologiaa. Ensimmäinen näkyvä asia komitealta on tällä hetkellä tiedonkeruuvaiheessa oleva IAB Europe’s State of Readiness – Sustainability in Digital Advertising Survey, jossa kerätään Euroopan laajuisesti vastauksia digimarkkinoinnin vastuullisuudesta ja eurooppalaisten yritysten tämän hetken tilasta. Voit käydä vastaamassa tähän kyselyyn 23.12.22 asti!

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

19.12.2025

Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

18.12.2025

Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle

IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.

lue lisää

17.12.2025

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

lue lisää

16.12.2025

Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat

IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.

lue lisää